סיאט חשפה את גרסת העל של הלאון קופרה ST (סטיישן בסיאט), ה-R החדשה. זוהי גרסה שימושיות יותר לדגם ה-R הקיים, שהוצג ב-2017 עם מרכב האצ'בק. אנחנו נהגנו על הלאון קופרה ST הרגילה.

דגם הסטיישן מציע כמובן תא מטען גדול יותר (587 ליטר לעומת 380 בהאצ'בק), זאת תודות למרכב מוארך בחלקו האחורי. כמו ההאצ'בק, הוא מצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים, 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ.

בשידוך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה, ה-R מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש. בלמי ברמבו ומתלים ספורטיביים - כולל גם קאמבר של מינוס שתי מעלות מלפנים ומאחור - יסייעו בשליטה בביצועים הללו בנהיגה ספורטיבית.

שימושיות מהירה: סיאט לאון קופרה R בגרסת סטיישן מיוחדת


עוד במהדורה החדשה: פתחי אוורור קדמיים בצבע נחושת, צבע שחוזר בחלקים נוספים דוגמת הסמלים וחישוקי ה-"19. לטובת חסכון במשקל יש ספויילר אחורי, בתי מראות צד, חצאיות צד ומפזרי רוח מלפנים ומאחור שיוצרו מסיבי פחמן. בתא הנוסעים תמצאו דוושות אלומיניום ודיפונים לדלתות בעיצוב המדמה סיבי פחמן.

שימושיות מהירה: סיאט לאון קופרה R בגרסת סטיישן מיוחדת


שיווק סיאט לאון קופרה ST R מתחיל באירופה בימים אלה. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט לישראל, נמסר כי אין תוכניות לשווקה אצלנו.