ואטרי בוטס, נהג מספר 2 במרצדס, סיים ראשון במירוץ פתיחת העונה של פורמולה 1 שנערך באלברט פארק שבמלבורן, אוסטרליה. הגרנד פרי האוסטרלי התנהל בשליטה מוחלטת של קבוצת מרצדס כאשר לואיס המילטון, אלוף העולם של 2018, סיים במקום השני. בוטס, שעלה למקום הראשון עם הזינוק, שלט במירוץ מתחילתו ועד סופו תוך שהוא פותח פער גדול על המילטון, וגם קובע את ההקפה המהירה ביותר שמביאה השנה נקודת בונוס לנהג ולקבוצה.
 
המירוץ באוסטרליה היה מתסכל עבור המילטון.  הוא היה המהיר ביותר בהקפות הדירוג, אך איבד כנראה זמן יקר בגלל החלטת הקבוצה להכניסו להחלפת צמיגים מוקדמת מדי, כתגובה למהלך של פרארי עם סבסטיאן פטל. גם פטל נפגע מאותה החלפה המוקדמת, ונאלץ לעשות את שלבי הסיום עם צמיגים שחוקים ובקצב איטי.

מירוץ ראשון בפורמולה 1 השנה: בוטס ומרצדס בראש

 
אל מול מפגן הכוח של מרצדס, הן בהקפות הדירוג והן במירוץ, התצוגה של קבוצת פרארי באוסטרליה הייתה מאכזבת. אחרי מבחני טרום העונה המוצלחים כולם ציפו שפרארי תהיה מהירה ממרצדס, אבל כאמור זה לא קרה. נהגי הקבוצה האיטלקית לא ידעו להסביר גם מדוע הם איטיים באופן משמעותי מנהגי מרצדס. לקראת סוף המירוץ פטל אף איבד את המקום השלישי למקס וורטספן ברד בול וסיים רביעי, לפני חברו החדש לקבוצה צ'רלס לקלרק.
 
מבחינות רבות הייתה רד בול ההפתעה של המירוץ. רבים צפו שמנועי הונדה יהוו עקב אכילס של קבוצה, אבל וורסטפן הביא ליפנים את התוצאה הטובה ביותר שלהם מאז חזרו לזירת הפורמולה 1. נראה שהמירוץ באוסטרליה סימן שסוף סוף הונדה נמצאת בעניינים, וכי ברד בול כנראה לא טעו כאשר עברו למנועים היפנים. במקום השישי סיים קוין מגנוסן בהאס, כאשר חברו לקבוצה רומן גרוז'אן פורש בגלל בעיה בהרכבת צמיג; בשנה שעברה פרשו שתי המכוניות בגלל הרכבה לקויה של צמיגים. שביעי סיים ניקו הוקלנברג ברנו, ואילו חברו החדש לקבוצה, דניאל ריקרדו, פרש בגלל פגיעה במכונית בזינוק. עבור ריקרדו היה זה מירוץ מאכזב ביותר מול קהל הבית. מאחוריהם התנהל טור צמוד של מכוניות עם פערים קטנים כאשר במקום השמיני סיים קימי ראיקונן בקבוצת אלפא רומיאו (סאובר לשעבר). תשיעי סיים לאנס סטרול ברייסינג פוינט (לשעבר פורס אינדיה), ועשירי דניל קוויאט בטורו רוסו.
 
פתיחת העונה אמנם מסמנת יכולת מעולה של מרצדס אבל כדאי לזכור את העובדה שמסלול הרחובות של אלברט פארק אינו משקף את הסבב. יש לקחת בערבון מוגבל את היכולת המוגבלת של פרארי. לפחות במסלול זה נראה כי השינויים האווירודינמיים שהוכתבו לכל היצרנים לא שינו באופן משמעותי את מספר העקיפות.
 
גרנד פרי אוסטרליה, אלברט פארק, מלבורן, 17.3.18
1. ואטרי בוטס – מרצדס
2. לואיס המילטון – מרצדס
3. מקס וורסטפן – רד בול
4. סבסטיאן פטל- פרארי
5. צ'רלס לקלרק – פרארי
6. קווין מגנוסן – האס
7. ניקו הולקנברג – רנו
8. קימי ראיקונן – אלפא רומיאו
9. לאנס סטרול – רייסינג פוינט
10. דניל קוויאט – טורו רוסו

אליפות הנהגים (לאחר 1 מירוץ מתוך 21 מירוצים)
1. ואטרי בוטס – 26 נק'  
2. לואיס המילטון – 18 נק'  
3. מקס וורסטפן – 15 נק'
4. סבסטיאן פטל – 12 נק'  
5. צ'רלס לקלרק – 10 נק'
 
אליפות היצרנים (לאחר 1 מירוץ מתוך 21 מירוצים)
1. מרצדס – 44 נק'
2. פרארי – 22 נק'
3. רד בול – 15 נק'
4. האס –  8 נק'
5. רנו – 6 נק'