מערכות בטיחות מתקדמות אינן דבר חדש, וחשיבותן לבטיחות ברורה – מספיק ברורה בשביל שיורו NCAP ייתן להן משקל נכבד בדירוגי הבטיחות שהוא מעניק בשנים האחרונות, ומספיק גם בשביל שהאיחוד האירופי ויפן יכריזו על חובת התקנת מערכת בלימת חירום אוטונומית בכל מכוניות הנוסעים והמסחריות הקלות משנת 2020.

סובארו מציעה מערכות בטיחות מתקדמות בדגמיה מזה מספר שנים – בעולם עוד מ-2008, בישראל מ-2018 עם תחילת שיווק הדור השני של סובארו XV. סובארו מציעה סוללת מערכות בטיחות מתקדמות תחת השם "אייסייט" (Eyesight, ראייה), וזו נבדלת מרוב המערכות האחרות בשיטת הפעולה – בעוד שבדרך כלל מערכות כאלו מבוססות על מצלמה אחת (לפעמים בשילוב רדאר), בסובארו המערך מבוסס על שתי מצלמות (צילום סטריאו) בהן המידע מתקבל מניתוח של גוף תלת ממדי. יעילות גבוהה יחסית גם בזיהוי עצמים בעלי נפח קטן (הולכי רגל ואף חיות), לצד יעילות עדיפה בתנאי תאורה ירודים ביחס למצלמה בודדת. 

מערך הבטיחות 'אייסייט' של סובארו – טובים השניים (וידאו)


אחרי שבדקנו מערכות בטיחות מתקדמות אחרות (ראו כאן), לקחנו לבדיקה גם את המערכת של סובארו. לשם כך הצטיידנו ב-XV, שמערך האייסייט שלו כולל בלימה אוטונומית, התרעה על אי-שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על תחילת תנועה של רכב מלפנים (כמו בתחילת תנועה ברמזור), ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור ועמעום אורות אוטומטי. מינואר 2019 מוצע XV בגרסה מעודכנת (קרוסטרק, 2.0 ליטר, מ-153,000 שקלים) גם עם תיקון סטייה מנתיב.