זו הייתה מכונית קופה קטנה וספורטיבית בשנות ה-90, משנה הבאה זה יהיה רכב פנאי קטן. פורד מחזירה לחיים את השם "פורד פומה" (Puma), ששימש בין 1997 ל-2002 מכונית קופה קטנה וחיננית שלא שווקה בישראל, והתבססה על הדור הרביעי של פורד פיאסטה.

בגלגול החדש, השם ישמש רכב פנאי קטן שיבוסס, איך לא, על פורד פיאסטה החדשה. יהיה לו מרכב חמש דלתות ועיצוב ספורטיבי-מהודר יותר מרכב הפנאי הוותיק של המותג, האקוספורט (EcoSport) שלפי שעה לא משווק בישראל.

אז בניגוד לזה, הפומה כן יגיע אלינו - כך נמסר מחברת דלק מוטורס, יבואנית פורד. בשלב זה לא ידוע מתי בדיוק זה יקרה, למעט שהיבואנית צופה תחילת שיווק "במהלך 2020". גם המחיר עדיין לא ידוע, אך צפוי להיות כמובן נמוך משמעותית מזה של רכב הפנאי הקומפקטי של המותג, פורד קוגה (החל מ-152 אלף שקל), שדור חדש שלו הוצג זה עתה.

ב-2020 בישראל: פורד פומה נגד ניסאן ג'וק


הפומה, שיפגוש בישראל מתחרים ותיקים ומבוססים כמו מאזדה CX-3, ניסאן ג'וק ופיג'ו 2008, יוצע בין היתר גם בגרסאות כלאיים מתונות - כלומר כאלו בהן המנוע החשמלי רק מסייע לחסוך בדלק אך לא מסוגל להניע לבדו את הגלגלים. מערכת הכלאיים בגרסתה הבכירה תציע 155 כ"ס. פורד לא מפרסמת מפרט טכני נוסף מלבד זאת.

ב-2020 בישראל: פורד פומה נגד ניסאן ג'וק
הפומה של שנות ה-90


רכב הפנאי החדש יוצג באירופה לקראת סוף השנה, אז נוכל להתרשם מהעיצוב במלואו וגם מיותר מפרטים. השיווק בישראל, כאמור, יחל בשנה הבאה.