הדור השישי של ב.מ.וו סדרה 7 הוא המצליח בתולדותיה, ועומד לשבור את שיאי המכירות שלה. ועם זאת, ארבע שנים לאחר הצגתו הוא עובר הדגם מתיחת פנים המשנה באופן משמעותי את עיצובו.
 
הסיבות לשינוי כה מודגש נובעות מכך שב.מ.וו עצמה הציגה שני דגמים חדשים בעיצוב דרמטי במיוחד – הסדרה 8 וה-X7 החדשים – וספינת הדגל של היצרנית, אינה יכולה להישאר מאחור; עיצובם הוא חלק ממהלך שנועד להעניק לדגמים אלה מקדם יוקרה גבוה במיוחד; ובעיקר: השוק הסיני.   
 
ריינר תומא, ראש פרויקט הסדרה 7 המחודשת, שהחל לעבוד עליה עוד לפני השקת הדור השישי, מספר שהלקוחות, בייחוד הסינים, בקשו הופעה עם נוכחות גבוהה בהרבה המבוססת על מרכיבים מודגשים הנראים למרחוק. "סין היא כעת הלקוח החשוב ביותר למכונית הפאר שלנו, 44% ממכירות הסדרה 7 הן שם, ולכן התחשבנו מאוד ברצון של הסינים כשעדכנו את הרכב".
 
ב.מ.וו סדרה 7 - מבחן דרכים (מתיחת פנים, השקה)


הופעה דרמטית
אז הסינים הם הסיבה לחרטום הבולט; השבכה, העשויה מ"הכליות" המפורסמות של ב.מ.וו, גדלה ב-40% לממדי ענק, וממדיה מודגשים עוד יותר על ידי הגבהת מכסה המנוע ב-50 מ"מ, השטחתו והצרת יחידות התאורה. וכן, העיצוב הזה דורש הסתגלות.
 
עיצוב החזית והכנפיים הקדמיות החדשות, בהן משולב כונס אוויר אנכי, יוצר לדעתי קשר למותג היוקרה המוחלט של קבוצת ב.מ.וו – רולס-רויס; "זה לא שההשראה הגיעה מרולס-רויס, זו פשוט העובדה שמכוניות סופר-יוקרתיות בנויות כך: עם שבכה גבוהה ואנכית ומכסה מנוע אופקי".
 
"המטרה" מוסיף תומא, "הייתה לייצר יותר נוכחות בחזית, ולעשות זאת דרך הגדלת  ה'כליות'. בהתחלה המעצבים חשבו על שבכה קטנה יותר, אבל מהר מאוד הבנו שצריך להגדיל עוד, כי זה לא הספיק. רבים שראו זאת לראשונה אמרו לנו 'אתם אמיצים מאוד', אבל אחרי שראו את העיצוב הזה פעם נוספת, אמרו שזה השינוי הנכון. עם העיצוב החדש רואים מיד שזו סדרה 7, ולא מתלבטים כמו קודם אם מדובר בסדרה 5".

ב.מ.וו סדרה 7 - מבחן דרכים (מתיחת פנים, השקה)

 
השינוי נמשך לאחור, ויחידות התאורה שם דקיקות וארוכות יותר ומחוברות בקו רוחבי להופעה מיוחדת יותר. הפגושים החדשים הוסיפו 2.3 ס"מ לאורך המכונית, וזה עומד כעת על 526 ס"מ בגרסה הארוכה או 512 ס"מ בקצרה.
 
האם זו מתיחת הפנים הגדולה בתולדות ה-7? "גם המכונית של באנגל (דור רביעי, 2001; א.ש.) עברה מתיחת פנים משמעותית (ב-2005), אבל זו בהחלט אחת הגדולות. עם זאת, זה לא רק העיצוב, וחידושים משמעותיים נעשו בתחום הטכנולוגי. זו פלטפורמה אלקטרונית חדשה, וזה השיא של מה שיש לב.מ.וו להציע".
 
ב.מ.וו סדרה 7 - מבחן דרכים (מתיחת פנים, השקה)


שדרוג ושיפור
במבט ראשון, השינויים בתא הנוסעים אינם גדולים, ואלה מוצאים ביטוי בחומרי דיפון משופרים ובריפוד עור משובח יותר עם תפרים מיוחדים. אבל לחיצה על מתג ההתנעה תעיר לחיים מחוונים מוקרנים חדשים, חלק ממערכת "לייב קוקפיט" של היצרנית הבווארית, ולא ניתן לשנות את עיצובם; ב.מ.וו מאמינה במראה נכון אחד. ושינוי מד הסל"ד ותנועתו לכיוון הפוך ממד המהירות, למשל, פוגעת בקריאות. ה-7 המחודשת מצוידת במהדורה 7.0 של מערך i-דרייב, וכמובן שניתן לומר 'הי ב.מ.וו' ולהמשיך בהוראות קוליות. בין השאר אפשר גם להתלונן על עייפות, ובניגוד לרעיה הפולנית היא לא תענה "אני יותר", אלא תעבור למצב ניהוג 'מרענן' הכולל תאורה אווירה ומוזיקה לשיפור התחושה ועיסוי.
 
בין שפע מערכות הבטיחות והסיוע בולט תפקוד חדש שמכונה "סיוע אחורי". מערכת זאת מאפשרת למכונית לנסוע לאחור באופן אוטונומי בתוואי אותו עברה ב-50 המטרים האחרונים, ואמורה לסייע ביציאה מחנייה של בית פרטי. המכונית מבצעת את המטלה מהר למדי, כך שזה יכול להפחיד במקצת, אבל הרעיון מצוין. כיאה למכונית בה חלק מהבעלים מעדיפים לשבת מאחור, הפאר, הפינוק והמרחב עצומים גם שם.

ב.מ.וו סדרה 7 - מבחן דרכים (מתיחת פנים, השקה)

 
דרכי פורטוגל
כמעט כל מנועי סדרה 7 שודרגו, וזה אחד הדגמים הראשונים המצוידים בדור חדש של חטיבות כוח היברידיות נטענות בב.מ.וו. כאן מדובר במערך החשמלי המשופר (טווח של עד 58 ק"מ), הפועל יחד עם מנוע 6 צילינדרים טורי, ומחליף מערכת כזאת שכללה מנוע 4 צילינדרים.
 
עיקר הנהיגה היא ב-750 שמנוע ה-V8 כפול המגדשים בנפח 4.4 ליטר שלה מייצר כעת 530 כ"ס – תוספת של 80 כ"ס, להאצה של 5.1 שניות ל-100 קמ"ש. המנוע החדש מרשים מאוד, יוצר דחף כביר ומרגש בצליל שלו; התחושה היא שזה לא סביר שמכונית כה גדולה וארוכה תאיץ בעוצמה כזאת, מהמקום ובכל מהירות.
 
גם חטיבת הכוח הנטענת מפתיעה. "הלקוחות" מסביר תומא, "רצו מנוע בנזין נעים וחזק יותר ממנוע ה-4 צילינדרים". עם נפח של 3.0 ליטר ו-394 כ"ס משולבים (2.0 ליטר ו-326 כ"ס במערכת הקודמת), התוצאה מרשימה, גם בהאצה ל-100 קמ"ש עם נתון של 5.3 שניות, כניסת מנוע הבנזין לפעולה נעימה יותר, הצליל עדיף וניתוקו לא מורגש. 

ב.מ.וו סדרה 7 - מבחן דרכים (מתיחת פנים, השקה)

 
על הכבישים בפורטוגל מעניקה ה-7 נוחות נסיעה מצוינת, והשיפור באיכות הנסיעה, תודות לשמשות צד עבות יותר ודיפון משופר לבתי הגלגלים, מורגש. לא שהיינו מצפים לפחות במסגרת כזאת של שיפורים.
 
ההתנהגות, האחיזה והיכולת הדינמית מפתיעים. אמנם קשה לומר שגרסת 750 כפולת ההנעה והארוכה, עם בסיס גלגלים של 321 ס"מ, "מתכווצת סביב הנהג" – ובכל זאת היא מפגינה שהגרמנים לא היו אמיצים מדי כאשר בחרו בכבישי ההרים המתפתלים והצרים שמעל חופי פארו. 
 
אין הפתעות
הציפייה מספינת הדגל של ב.מ.וו שתהיה מצוינת ותשתפר בכל מהלך שינוי, וכאן אין הפתעות. החזית הבוטה מאתגרת את העין, אבל מתרגלים אליה, והבנת הסיבה למהלך הזה, שדרוג מעמדו של הדגם, עוזרת.  

ב.מ.וו סדרה 7 - מבחן דרכים (מתיחת פנים, השקה)

 
הדור השישי של שבע הוא רכב מצוין, והדגם המחודש מעודן יותר, עשיר יותר, מבצע יותר ומתוחכם יותר, ולספור את כל האפשרויות שיש בה ולספר עליהן, זה בהחלט אתגר. עבור היבואן האתגר הוא להביא מהר ככל שאפשר את הגרסה ההיברידית הנטענת החדשה והמבוקשת בארץ.

*פורסם במקור ב-7.4.19 (נוסף וידאו)