יונדאי תחל בשיווקן של מכוניות המבוססות על פלטפורמה חדשה החל משנת 2020, כך הודיעו ביצרנית הרכב הקוריאנית. הפלטפורמה החדשה תצא לדרך ביונדאי סונטה החדשה שפרטים ראשונים אודותיה כבר נחשפו, ובמספר מכוניות נוספות המיועדות לאירופה ובהתאם סביר שיגיעו לישראל.

בשלב זה יונדאי לא מספקת פרטים לגבי המכוניות שיעשו שימוש בפלטפורמה. היא מספרת עם זאת כי מדובר בפלטפורמה משופרת שתציע שדרוג במספר תחומים - בהם יכולת דינמית, בטיחות ותאימות לטכנולוגיות מתקדמות.

בין היתר הקוריאנים מציינים כי נעשה בה שימוש בפלדה משודרגת, ריתוך בשיטה מתקדמת יותר שמבטיחה עמידות עדיפה במקרה תאונה וגם אזורי הקריסה תוכננו מחדש ויציעו כושר ספיגה טוב יותר של עוצמת התאונה, לצד עמידות טובה יותר במקרה של תאונה בחפיפה נמוכה (בה רק חלק קטן מהמרכב פוגש במכשול).

קשיחות מבנית משודרגת, תאפשר למהנדסי יונדאי להציע יכולת דינמית משופרת, זאת משום שהפלטפורמה החדשה תהיה עמידה יותר לכוחות הפיתול המופעלים עליה בסיבובים. לקשיחות שלדה יש גם תועלת בנוחות והפחתת רעידות, תוך שהיא מאפשרת תכנון בולמים בעלי מהלך רק יותר.

יונדאי משיקה פלטפורמה חדשה


מעלה נוספת של הפלטפורמה החדשה, נוגעת ליעילות אווירודינמית. כאן מהנדסי יונדאי מבטיחים שיפור לזרימת האוויר מתחת לרצפת הרכב, מה שיסייע בעיקר לצמצום תצרוכת הדלק.

עוד פרטים על הפלטפורמה החדשה ועל המכוניות שייבנו עליה צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים.