חברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, הפסיקה את שיווקה של גרסת הכלאיים של קיה אופטימה. גרסה זו הוצאה מקבוצה 2 של המס הירוק, עם כניסתה לתוקף של הנוסחה החדשה לחישוב הזכאות בתחילת החודש.

בתחום המשפחתיות הגדולות-היברידיות, המהלך זהה לזה של יבואנית יונדאי בישראל, כלמוביל, שהפסיקה את שיווק הסונטה, והפוך מזה של יבואנית טויוטה, יוניון מוטורס, הממשיכה בייבוא הקאמרי. עם זאת, יבוא האופטימה נמשך בגרסת דיזל (1.6 ליטר) המופנית בעיקר לשוק המוניות.

אופציה בבדיקה
בטלקאר שוקלים לשווק לקראת סוף השנה את גרסת הכלאיים הנטענת משקע (PHEV) של האופטימה. לזו מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר, כמו בגרסה הנוטשת, אך ההספק המשולב מעט גדול יותר עם 205 כ"ס לעומת 192 כ"ס, והטווח החשמלי עומד על 54 ק"מ.

גרסת הכלאיים של קיה אופטימה עזבה את ישראל, לבינתיים


טלקאר מציעה כבר כיום את הנירו בגרסת כלאיים נטענת. גרסה דומה של האופטימה תחזק את ההיצע שלה בתחום החשמל.