יצרנית הרכב היפנית ניסאן בחרה באירוע חריג לחשיפת הוורסה (Versa) החדשה: פסטיבל המוזיקה של טורטוגה בפורט לוטרדייל, פלורידה. במהלך הופעה של אחד האמנים, הגיחה מבמה ענקית המכונית בהופעת בכורה, וחשפה עיצוב חדש ומוחצן מאי-פעם.

ניסאן ורסה מבוססת על פלטפורמת הסופרמיני של היצרנית, ומציגה דימיון ניכר בחרטום ובסביבת הנהג לניסאן מיקרה הנוכחית - ששיווקה בישראל אמור להתחיל בקרוב. מאחור בניסאן בחרו בדימיון ברור למשפחתיות הגדולות - האלטימה והמקסימה.

ביצרנית לא מפרסמים בינתיים פרטים טכניים בנוגע לוורסה החדשה (שמכונה בשווקים שונים בשמות טידה, נוט, סאני, אלמרה ועוד), אך לפי ההערכות היא תצויד בגרסה משופרת של מנוע ה-1.6 ליטר בנזין איתו הוצעה קודם, עם ארבעה צילינדרים. ההספק צפוי לעלות ל-122 כ"ס (109 בעבר) והמומנט מ-14.8 לקרוב ל-16 קג"מ, עדיין ללא סיוע של מגדש.

ניסאן ורסה חדשה נחשפה בארה


תיבת ההילוכים הפעם תהיה אוטומטית רציפה (כמו במיקרה), וההנעה קדמית. הוורסה תזכה גם לשדרוג משמעותי באבזור הבטיחות והמותרות, שיכלול כעת בין היתר בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת בנסיעה לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת מולטימדיה חדשה ועוד.

ניסאן ורסה חדשה נחשפה בארה


עוד פרטים על הוורסה החדשה צפויים להתפרסם בימים הקרובים. הוורסה הקודמת הושקה אצלנו בסוף 2014 תחת השם אלמרה, אך לא זכתה להצלחה ושיווקה הופסק ביולי 2016. מחברת קרסו, יבואנית ניסאן, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי שיווק הדור החדש יחל בישראל בשנה הבאה.