ווסטפילד, יצרנית הרפליקות המפורסמת ל-7 – זו שפותחה במקור על-ידי לוטוס ומיוצרת כיום ברישיון על-ידי קייטרהאם – השיקה אתמול (יום שלישי) את פעילותה בישראל. ווסטפילד ישראל, המנוהלת על-ידי דמויות מוכרות מתחום הדרכת הנהיגה והספורט המוטורי בארץ – און יעקובסון, ליאור לוי וליאון טאובס – תייבא לכאן מכוניות שיורשו לנוע רק על מסלולי מירוץ.
 
העיקרון, הדגם, הגרסאות
מדובר במכוניות דו-מושביות קלילות וייעודיות, ובשווקים רבים באירופה, היכן שקיימת תקינה שונה ומקלה בהרבה למכוניות בכמויות ייצור נמוכות, הן מותרות לנסיעה בכביש. בישראל, בה אין תקינה נפרדת כזאת, וללא כריות אוויר, בקרת יציבות, ואפילו מזגן, הן אינן רשאיות לנוע בכביש הרגיל.
 
אנשי ווסטפילד ישראל בחרו להביא מכוניות מירוץ שאינן מורשות לנוע על הכביש גם באירופה, ומאוד מתאימות לימי מסלול. הדגם המדובר הוא אירו רייס (AeroRace) שמשקלו סביב ל-600 ק"ג, אך זה עבר התאמה לשוק הישראלי בפרטים רבים.



דגם זה ייובא לישראל עם מנוע פורד 2.0 ליטר אטמוספרי ותיבה ידנית 5 הילוכים ובשלוש גרסאות הספק, לכל אחת בולמי זעזועים ובלמים שונים. ל-GP3 יש 150 כ"ס, ומחירה 180,000 שקלים; ל-GP2 יש 170 כ"ס, ומחירה 195,000 שקלים; למהדורה החזקה ביותר יש 200 כ"ס, ומחירה 220,000 שקלים.
 
ניתן לשדרג את המכוניות בחבילת 'R' הכוללת דיפרנציאל מוגבל החלקה, גלגל תנופה משופר ומייצבים ב-14,000 שקלים, או בחבילת 'RS' הכוללת בנוסף מושבים משודרגים, הגה נשלף ועוד, ומחירה 29,500 שקלים. לדגם זה על גרסאותיו הנ"ל שפע אפשרויות לשיפור ושדרוג. בתקופת ההשקה יזכו הלקוחות להנחה של 5000 עד 10,000 שקלים בהתאם לגרסה.
 
ייעוד, שימוש
בווסטפילד ישראל מכוונים את המכוניות ללקוחות שירצו להשתתף בימי מסלול באופן קבוע, או לקחת חלק במירוצים, והם מדברים על עלויות תפעול ובלאי מאוד נמוכים, בוודאי בהשוואה למכוניות ספורט שמיועדות לכביש. כל לקוח ייהנה מחבילת שירות בסיסית שתכלול ייעוץ טכני בימי מסלול, הדרכה בכיול המכונית ואירוח במפגשים.

ווסטפילד בישראל – החל מ-180,000 שקלים

 
ווסטפילד ישראל מתכוונת להציע גם חברות במועדון הנהגים של ווסטפילד (35,000 שקלים לשנה), שתכלול אגרת יום מסלול אחת לחודש, טיפול תקופתי, ניתוח נתוני נהיגה, הדרכה בימי מסלול, תדלוק, שינוע המכוניות למסלול והבאתן לפעילות מצב תחרותי. "מירוצים מצריכים הרבה אנרגיה, והלקוחות, לרוב מגיל 40 ומעלה, הם אנשים עסוקים ואין להם זמן להכין את הרכב ליום מסלול. הם רוצים לבוא ולנהוג", אמר ליאור לוי.  
 
ווסטפילד ישראל תחזיק בשתי מכוניות הדגמה וצופה מכירה של 30 כלים בשנה הראשונה. אנשיה מקווים שהפעילות החדשה, הכוללת את התמיכה הלוגיסטית והליווי המקצועי, תכניס אנשים חדשים לתחום ימי המסלול והנהיגה הספורטיבית.  
 
היצרנית הבריטית ווסטפילד מדברת על פיתוח מכונית ספורט חשמלית וגם על מכונית ספורט קטנה עם מנוע מרכזי שתורשה לנוע בכביש הציבורי. שני דגמים אלה יכולים להגדיל משמעותית את הפוטנציאל המסחרי של ווסטפילד ישראל.

ווסטפילד בישראל – החל מ-180,000 שקלים