יונדאי קונה אלקטריק, הגרסה החשמלית של רכב הפנאי הקטן, עובר רענון קל. כשנה לאחר שיצא לדרך באירופה, הקונה אלקטריק זוכה למספר שדרוגים למפרט, לטובת חיים נוחים יותר לבעליו.

בראש העדכונים, לערכת הטעינה הנמסרת עם הרכב מצטרף כבל תלת-פאזי משודרג שיכול לסייע בטעינה של עד 11 קילוואט מעמדות ציבוריות ופרטיות. הכבל החדש צפוי לקצר את זמני הטעינה, אם כי יונדאי לא מפרסמת בינתיים את המפרט הטכני המלא ובפרט את הנתון הרלוונטי לכך.

הקונה החשמלי מוצע בשתי גרסאות מצברים - 39.2 או 64 קילוואט-שעה. אלו מובדלות לא רק בקיבולת, אלא גם בטווח הנסיעה (289 ו-449 ק"מ בהתאמה לפי תקן WLTP), כמו גם בביצועים. לגרסה הבסיסית 136 כ"ס לעומת 204 לבכירה והיא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.3 שניות, לעומת 7.6.

מלבד הכבל החדש, הקונה גם מתחדש ביישומון חדש לשליטה מרחוק (באמצעות טלפון חכם). זה נקרא "בלו לינק" (Blue Link) ומאפשר פתיחה וסגירה של הדלתות, הפעלת בקרת האקלים, התנעת הרכב ובדיקת נתונים מרחוק. בנוסף, מערכת ה"אי-קול" (eCall) שודרגה ותחייג אוטומטית לכוחות החירום במקרה של תאונה קשה.

יונדאי קונה החשמלי מתעדכן מהר


מערכת מולטימדיה חדשה מוצעת בתוספת תשלום, עם מסך "10.25 וניווט משודרג, ואילו בספסל האחורי מוצע כעת חימום למושבים. 

שיווק יונדאי קונה אלקטריק בישראל אמור להתחיל עוד השנה, כך לפי מידע שהגיע לידינו בעבר מחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי. עם זאת, לא ידוע לפי שעה מתי בדיוק זה יקרה ומה יהיה מחירו. כלמוביל כבר מציעה בישראל חשמלית אחת - יונדאי איוניק (החל מ-160 אלף שקל).