מקלארן הציגה מכונית חדשה בשם GT, שכפי ששמה מרמז תנסה לשלב בין ביצועי מכונית ספורט לבין נוחות יחסית, אפילו בנהיגה עירונית רגילה.

הכינוי "GT", קיצור של גרנד טורר (Grand Tourer), הומצא בתחילת שנות ה-50 באירופה ושימש מאז מכוניות שאמורות להציע ביצועים מרשימים, אך עדיין להיות נוחות לנהיגה ארוכה בכביש ציבורי. מאז השימוש בו הפך שגרתי וטווח המכוניות לרחב - כך שהמשמעות כבר לא כל-כך ברורה.

במקרה של מקלארן, נראה כי ה-GT קרובה יותר לעולם מכוניות העל מאשר לכוונה המקורית. ובכל זאת, מקלארן מבטיחה כי זו המכונית הנוחה והנעימה ביותר לנסיעה ממושכת מתוצרתה, זאת תודות לתא נוסעים מהודר, עשיר בעור ואבזור, דרך תא מטען מכובד (150 ליטר מלפנים ו-420 ליטר מאחור) ועד לכיול מתלים והיגוי שהותאמו גם לנהיגה עירונית איטית - כולל אפילו מרווח גחון מתאים.

מקלארן GT - ביצועים בגרסת נוחות


ה-GT מבוססת על שלדת סיבי פחמן ואלומיניום כמו ביתר הדגמים, אורכה 468 ס"מ, רוחבה 204.5 ס"מ (לא כל-כך ידידותי לעיר...), גובהה 121 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 267.5 ס"מ. היא מציעה כמובן מנוע מרכזי ומקום לשני נוסעים בלבד, בכל זאת - מכונית על.

מקלארן GT - ביצועים בגרסת נוחות


המנוע מוכר מדגמי מקלארן אחרים, ומציע כאן נפח של 4.0 ליטר, שמונה צילינדרים ב-V, צמד מגדשי טורבו, 620 כ"ס ב-7,500 סל"ד ומומנט מרבי של 64.2 קג"מ בין 5,500 ל-6,500 סל"ד. בשידוך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, ה-GT מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.2 שניות, ל-200 קמ"ש בתוך 9.0 שניות ולמהירות מרבית של 326 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 8.4 ק"מ לליטר.

מקלארן GT - ביצועים בגרסת נוחות


ה-GT זמינה להזמנה כעת באירופה, עם תג-מחיר התחלתי של 163 אלף פאונד בבריטניה (747 אלף שקל לפני מסים מקומיים). לקוחות ראשונים יקבלו את המכונית שהזמינו בסוף השנה. נכון לעתה לא ידוע על כוונה של יבואנית כלשהי לייבא את דגמי מקלארן לישראל בייבוא סדיר.