עם 280 כ"ס ותא מטען גדול, פורד פוקוס ST וואגון, או סטיישן אם תרצו, תפנה למי שמעוניין בביצועים ויכולת דינמית גבוהה, בלי להתפשר על שימושיות. הגרסה החדשה תהיה זמינה באירופה, ואין סיכוי לראותה בישראל בייבוא רשמי. גם עתידה של ה-ST האצ'בק בישראל נראה בינתיים קודר - לבטח כאשר אפילו הפוקוס הרגילה, שהוצגה בחו"ל לפני יותר משנה, עדיין לא משווקת אצלנו.

הפוקוס ST וואגון היא מכונית ספורטיבית קומפקטית, שמציעה מנוע 2.3 ליטר טורבו-בנזין עם 280 כ"ס ו-42.8 קג"מ בין 3,000 ל-4,000 סל"ד. פורד לא מפרסמת נתוני ביצועים, אך מעריכה כי ה-ST תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות משש שניות. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 12.6 ק"מ לליטר.

את ה-ST ניתן להזמין עם תיבת שישה הילוכים ידנית שמציעה גם התאמת סל"ד בהורדה (לטובת אפקט דמוי גז-ביניים), או עם תיבת שבעה הילוכים אוטומטית - שתיהן משודכות להנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני.

פורד פוקוס ST - עכשיו גם בגרסת סטיישן שימושית


מלבד כוח, ה-ST מציעה גם מתלים ספורטיביים (כולל אפשרות לאדפטיביים בתוספת תשלום), בלמים משודרגים, מושבים ספורטיביים וכמובן עיצוב אגרסיבי יותר עם פגושים שונים, חצאיות ומסיטי רוח. את המראה משלימים חישוקים גדולים ותגי "ST" בכל המקומות הנכונים. בהשוואה להאצ'בק (273 ליטר), לסטיישן תא מטען בנפח 575 ליטר.

פוקוס ST האצ'בק:


פורד תציע את ה-ST סטיישן, כמו ההאצ'בק, גם בגרסת דיזל - 2.0 ליטר עם 190 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית. גרסה זו תגיע לארץ כנראה מיד לאחר שישכון שלום עולמי. לפורד פוקוס הרגילה, ואולי אפילו ה-ST האצ'בק, אנחנו מקווים שנצטרך להמתין פחות מכך. עם זאת, נכון לפרסום הכתבה, מחברת דלק מוטורס לא נמסרה תגובה בנוגע לשיווק בישראל.