במה שהפך כבר לאירוע קבוע, הכנס השנתי של קהילת אקומושן יצא לדרכו בפעם השביעית; אקומושן היא קהילה שהוקמה בשותפות מנהלת תחליפי הדלקים במשרד רוה"מ, המכון הישראלי לחדשנות, משרד המדע וקרן היסוד מתוך שאיפה לשמש קרקע עבור מיזמים בתחום התחבורה החכמה תוך עידוד חדשנות.  

הכנס השנה
השנה יתקיים הכנס במתכונת רחבה יותר ויימשך ארבעה ימים, בין 10.6 ל-13.6 (ימים שני-חמישי), והאירוע המרכזי יתקיים ב-11.06.19 בגני התערוכה. 

הסיבה העיקרית להגדלת היקף הפעילות בכנס נובעת מהעניין הגובר בישראל כמדינה מובילה בתחום התחבורה החכמה ומגידול הקהילה עצמה. האירוע המרכזי יציג כרגיל פיתוחים טכנולוגיים חדשים בתחום התחבורה החכמה ויעסוק בהתפתחות התחום עם שורה ארוכה של משתתפים ומפגשים.

למפגש יגיעו משתתפים רבים, שיביאו חידושים ומיזמים מהארץ ומהעולם ואליהם יצטרפו בכירים בתעשייה, בממשל ובארגונים העוסקים בתחומים אלה. אקומושן מהווה זירה למפגש בין יזמים וגופים מקומיים לנציגים מחברות רכב וספקי משנה מהחשובים בעולם. לפי המארגנים, יגיעו לאירוע יותר מ-1000 נציגים מחו"ל, ובמהלך הכנס ולפניו צפויים חברות ומיזמים לצאת בהכרזות הקשורות בפעילות ובהשקעות בארץ ובעולם. 

בחודש הבא: כנס אקומושן בפעם שביעית


בין המשתתפים: בוריס שולקין, סגן נשיא חברת מגנה; נאצ'ו חימאנס, מנכ"ל  BP אירופה והמזרח התיכון; טאקו אסאמי, סגן נשיא ברנו-ניסאן-מיצובישי; אליהם יצטרפו נציגים רבים של בוש, דיימלר, הרמן, מיצובישי, פולקסווגן, פורד ועוד רבים.  

במהלך הכנס תיערך תערוכה ובה יוצגו כ-130 מיזמים ישראליים ובינלאומיים. בין המיזמים: יאנדקס, שתדגים את טכנולוגית הרכב האוטונומי שלה (שכבר נוסתה ברחובות לאס-ווגאס ומוסקווה); NFT שמפתחת כלי חשמלי שמסוגל לנוע על הכביש וגם לטוס מוקד החברה בעמק הסיליקון, ויש לה מרכז פיתוח מקומי); סילנטיום, שפועלת קרוב ל-20 שנים בתחום בידוד הרעשים; סופטוויל, שתציג את פעילותה בתחום הרכבים החשמליים עם שימוש בטכנולוגיה ייחודית שמאפשרת לחסוך מקום וחופש בעיצוב; במבי דינמיק, שמציגה פלטפורמה גמישה לביטוח רכבים, המתאימה לכלכלה שיתופית ולרכב האוטונומי.

בפתח תקופה
אורלי דהן, מנכ"לית קהילת אקומושן, הצהירה כי "השנה אנחנו מתקרבים לנקודת האל חזור עבור תעשיית הרכב הישראלית. אנחנו קרובים מאוד לקצור את הפירות עליהם עמלנו כקהילה ולהפוך את ישראל לשותפה אמיתית בעולם התחבורה החכמה".

ענת בונשטיין, ראש מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה, מבטיחה: "השנה הקרובה צפויה להיות שנת התחבורה החכמה מההיבט הממשלתי. כבר בחודשים הקרובים נראה חלק מהפרויקטים שהממשלה מקדמת, כגון מיפוי דיגיטלי ברזולוציה גבוה, תוכניות הפיילוטים והמרכז הלאומי לתחבורה חכמה. מטרת מיזמים אלו היא לדחוף עוד יותר קדימה את מעמדה המוביל של ישראל כמעבדת ניסוי בתחום התחבורה התחכמה".