רכב הפנאי הקומפקטי של לנד רובר, הדיסקברי ספורט, עובר רענון של אמצע החיים. יותר מארבע וחצי שנים אחרי שהוצג, הדיסקברי ספורט זוכה לעדכון לעיצוב החיצוני והפנימי, יותר אבזור ולראשונה גם גרסאות כלאיים.

מבחוץ ניתן לזהות פגושים ויחידות תאורה חדשים מלפנים ומאחור, כאשר העיצוב יובחן בשתי גרסאות עיקריות - הרגילה עם מראה השטח הקלאסי (הרכב הכחול בגלריה), כולל מיגוני פגושים בצבע כסף וסבכה קדמית כסופה, ו-"R-דינמיק" (R-Dynamic, הרכב האדום בגלריה) שמחליפה את הפגושים בספורטיביים עם מסיטי רוח, חצאיות, סבכה בשחור מבריק (עליונה ותחתונה), פס שחור סביב לוחית הרישוי האחורית ומסיטי רוח בפגוש האחורי.

בתא הנוסעים תמצאו מסך "12.3 במקום לוח מחוונים, ומערכת מולטימדיה משודרגת עם מסך "10.25 - שגם משמש לנסיעת שטח ויוצר "מכסה מנוע שקוף". למעשה, ניתן לראות את הנעשה מתחת לרכב ובמרחק של 15 מטר קדימה (ברוחב 8.53 מטר), ובכך לתמרן בשטח בעייתי. המראה המרכזית מציעה סיוע דומה לנסיעה לאחור - כאשר במקום ההשתקפות הרגילה ניתן לצפות בה בתמונה המגיעה מהמצלמה האחורית, ל"העלמת" הקורות האחוריות ומכשולים שמפריעים לראות מתא המטען.



לנד רובר דיסקברי ספורט מבטיח גם יותר מרווח לנוסעים ונפח הטענה גדול ב-5%, יותר תאי אחסון וספסלים אחוריים עם 24 אפשרויות כיוון (כולל קיפול בפיצול של 40:20:40 בספסל האחורי). האבזור זכה אף הוא לשדרוג, עם אפשרות לשיקוף טלפונים חכמים במערכת המולטימדיה (באמצעות אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו של גוגל), טעינה אלחוטית לטלפונים חכמים, שקעי 12V ו-USB בשלוש השורות ומיזוג נפרד ליושבים בכל השורות.



כן תוצע מערכת זיהוי חכמה, שמתאימה את כיוון המושבים, ההגה, עוצמת וסוג המוזיקה, בקרת האקלים ואפילו העיסוי במושב הנהג לפי מידע שהיא אוספת על כל נהג. אבזור הבטיחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע בהיגוי לשמירה על הנתיב, בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי והתרעת הירדמות.



השינוי המשמעותי ביותר נמצא מתחת לעור, שם בדומה לאחיו לפלטפורמה - לנד רובר ריינג' רובר אווק - הדיסקברי ספורט מקבל לראשונה יחידות כוח היברידיות. תחילה תהיה זמינה גרסת כלאיים מתונה (MHEV) שכוללת מערכת חשמל 48V, מנוע חשמלי ומצברים זעירים (200 וואט-שעה). אלו מאפשרים אגירת אנרגיית בלימה לשימוש בעצירה והאצה, כאשר המערכת מאפשרת כיבוי מנוע בעצירה כבר מ-17 קמ"ש ובלנד רובר מעריכים כי תחסוך עד 6% בתצרוכת הדלק.

לנד רובר דיסקברי ספורט מתחדש עם גרסאות כלאיים


פרטים טכניים מלאים לא פורסמו בשלב זה, אך לנד רובר מבטיחה הספק מרבי של 250 כ"ס ותצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 14.5 ק"מ לליטר. גרסת כלאיים נטענת משקע, עם יכולת נסיעה בכוח החשמל בלבד לעשרות ק"מ (בניגוד ל-MHEV שלא מסוגלת לכך כלל), תושק בהמשך השנה.

לנד רובר דיסקברי ספורט מתחדש עם גרסאות כלאיים


מלבד מנועים אלה, יוצעו מנועי בנזין ודיזל בהספקים של 150, 180 ו-200 כ"ס. עוד פרטים על המפרט המיועד לישראל, כמו גם תאריכי שיווק ומחירים, צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים.

לנד רובר דיסקברי ספורט מתחדש עם גרסאות כלאיים