ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה באמריקה, חשפה פרטים חדשים על הפלטפורמה שתשמש את קאדילק CT5 החדשה, וליתר דיוק את התשתית האלקטרונית החדשה לחלוטין. ה-CT5 תחנוך את הפלטפורמה הזו, והיא תגיע בהמשך לרוב דגמי מותגי GM בעולם - שברולט, GMC, קאדילק וביואיק - כלומר רוב המכוניות של GM עד לשנת 2023.

הפלטפורמה הדיגיטלית מופקדת על מערכת החשמל המתקדמת, הנדרשת למערכות החשמל הרבות, תעבורת מידע נרחבת וגם עדכונים מהרשת, שמאפיינים את המכונית המודרנית - למעשה אסופה של מחשבים רבי עוצמה על גלגלים. מערכת החשמל תאפשר תעבורת מידע מהירה בין המערכות בתוך הרכב, כאשר נדרשת תגובה למשל של מערכת בטיחות בתוך שבריר שנייה, ותשדרג את מפרט האבזור.

הפלטפורמה החדשה מאפשרת תעבורה במהירות 100 מגה-ביט, ג'יגה-ביט או 10 ג'יגה-ביט לשנייה. היא יכולה להזרים עד 4.5 טרה-בייט מידע מעובד בין מערכות המחשוב השונות בשעה, פי 5 מהפלטפורמה היוצאת. התעבורה המהירה של המידע תאפשר גם עדכונים מהרשת, ו-GM מבטיחה גם שהפלטפורמה מצוידת באבטחה משופרת כנגד פריצות מהרשת.

ג'נרל מוטורס מציגה פלטפורמה דיגיטלית, קאדילק CT5 תחילה


קאדילק CT5, שנחשפה לפני כחודשיים (והוצגה לפני חודש בתערוכת ניו-יורק), תוצע עם מנועי 2.0 ליטר טורבו-בנזין ו-3.0 ליטר טווין-טורבו בנזין, תיבת 10 הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה. היא צפויה להגיע לישראל במהלך 2020, ולהחליף את ה-CTS שייצורה יופסק.