סקודה השיקה את העתיד המחושמל, עם שתי גרסאות למכוניות קיימות: סקודה סופרב iV היא גרסת כלאיים נטענת משקע של המשפחתית הגדולה, ואילו סקודה סיטיגו-אי iV היא גרסה חשמלית של מכונית המיני. בעוד הראשונה עשויה להגיע לישראל כבר בשנה הבאה, עתידה של הסיטיגו החשמלית אינו ברור.

הסופרב זוכה לעדכון קוסמטי הכולל יחידות תאורה חדשות מלפנים, צמודות לסבכה גדולה ובולטת יותר, פגוש שונה, חישוקים קלים בעיצוב חדש ומאחור פגוש ויחידות תאורה מעודכנים. את העדכון משלים הכיתוב "סקודה" באותיות גדולות לרוחב הדלת האחורית, במקום סמל המותג, ומתחתיו פס כרום רוחבי.

הסופרב תוצע לראשונה עם פנסי מטריצת לד (בתוספת תשלום), שמסוגלים לכבות חלק מיחידת התאורה למניעת סינוור של רכב המגיע ממול, מבלי לוותר על אור גבוה באזורים בהם לא נגרם סינוור לתנועה. גרסת הלורן אנד קלמנט הבכירה תעוטר ביותר כרום, ואילו עדכון קל בוצע גם לספורטליין ה"ספורטיבית", שמתאפיינת בחלקי מרכב (סבכה, מראות צד ועוד) בשחור.



לראשונה, הסופרב מוצעת גם בגרסת דמוי-שטח המכונה "סקאוט", שכוללת הגבהת מרווח הגחון ב-15 מ"מ ועיצוב הכולל "מיגונים", בתי גלגלים עם פלסטיק שחור ועוד, למראה רכב-פנאי. גרסה זו תהיה זמינה רק בסטיישן ובהתאם הסיכוי לראותה בישראל קלוש.

סקודה סופרב מחודשת ומחושמלת נחשפה רשמית
סקודה סופרב iV

גרסת הכלאיים הראשונה בתולדות הסופרב, שמכונה iV, משלבת בין מנוע טורבו-בנזין (1.4 ליטר, 156 כ"ס), לבין מנוע חשמלי עם 116 כ"ס. הספק המערכת המשולב עומד על 218 כ"ס והמומנט על 40.8 קג"מ. לגרסה זו מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 13 קילוואט-שעה, מספיק לטווח נסיעה של 55 ק"מ בין טעינות בתנאי מעבדה. טעינת המצברים תארוך 3.5 שעות מעמדת 3.6 קילוואט.

סקודה סופרב מחודשת ומחושמלת נחשפה רשמית
סקודה סופרב iV

בגלל המצברים, ה-iV נאלצת לוותר על לא מעט מנפח תא המטען - 485 ליטר לעומת 625 ליטר בסופרב הרגילה (584 ליטר עם גלגל חלופי במקום ערכת ניפוח). בגרסת הסטיישן ה-iV מציעה 510 ליטר לעומת 660 ליטר בדגמים הרגילים.

סקודה סופרב מחודשת ומחושמלת נחשפה רשמית
סקודה סופרב סקאוט

מלבדה, הסופרב המחודשת תוצע עם שלושה מנועי בנזין: 1.5 ליטר עם 150 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, 2.0 ליטר עם 190 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, ובגרסה הבכירה נפח של 2.0 ליטר, 272 כ"ס, תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה.

סקודה סופרב מחודשת ומחושמלת נחשפה רשמית
סקודה סופרב ספורטליין

היצע הדיזל כולל מנועי 1.6 ליטר (120 כ"ס), או 2.0 ליטר (150 או 190 כ"ס), כאשר החזק ביותר מוצע בתוספת תשלום עם הנעה כפולה ולשלושתם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית (גרסת הביניים זמינה גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית).



הסיטיגו החשמלית
לצד הסופרב, סקודה חשפה גם את הסיטיגו-אי iV (שם שנכתב CITIGOe iV). לזו מנוע חשמלי עם 83 כ"ס ו-21.4 קג"מ, מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 12.5 שניות ולמהירות מרבית של 130 קמ"ש.

סקודה סופרב מחודשת ומחושמלת נחשפה רשמית


הסיטיגו-אי מצוידת במצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 36.8 קילוואט-שעה, שמספיקים לטווח נסיעה של 265 ק"מ בין טעינות. אלו אורכות 12 שעות ו-37 דקות ל-100% מעמדת 2.3 קילוואט ביתית, ארבע שעות ושמונה דקות ל-100% עם עמדת 7.2 קילוואט ושעה לטעינת 80% מעמדה מהירה.

סקודה סופרב מחודשת ומחושמלת נחשפה רשמית


הסיטיגו החשמלית, שתמונות פנים שלה לא פורסמו, מציעה את אותו העיצוב כמו הגרסאות הרגילות, למעט סבכה קדמית צבועה בצבע הרכב ועדכונים קלילים נוספים. היא תוצע בשתי רמות גימור שמובדלות גם במידת החישוקים והצמיגים (165/70-14 או 185/50-16).



לפי שעה לא ידוע אם בכוונת חברת צ'מפיון מוטורס להציע את הסיטיגו בישראל, אם כי בהקשר זה כדאי לשים לב כי שיווק גרסת הבנזין הופסק לאחרונה, לאחר שהביקוש לא עמד בציפיות. כמו כן, גרסה דומה של פולקסווגן אפ!, אמנם עם מצברים קטנים יותר וטווח נסיעה קצר יותר, אף היא לא נמכרת בישראל.