ב.מ.וו חשפה את הסדרה 1 החדשה, דור שלישי למשפחתית הקומפקטית מאז הוצגה לראשונה ב-2004. לראשונה, ב.מ.וו סדרה 1 מתבססת על פלטפורמת הנעה קדמית, מהלך שב.מ.וו מבטיחה שיניב שיפור משמעותי במרווח לנוסעים. ביצרנית גם מבטיחים כי הוא לא פגע בהנאה מנהיגה, וכי הסדרה 1 תציע יכולת יוצאת דופן בין מתחרותיה (שכולן כבר מציעות הנעה קדמית).

העיצוב של המשפחתית החדשה מוחצן יותר, בין היתר בשל שימוש בסבכה קדמית גדולה יותר - ולראשונה בעיצוב כוורת במקום פסים בגרסת הביצועים (M135i xDrive). כבעבר, יוצעו מספר קווי עיצוב בהתאם להעדפת הלקוח - עם נטייה לספורטיביות או יוקרה. אלו מובדלים בסבכה, חישוקים, תוספת חצאיות ופגושים בעיצוב שונה ועוד.

הסדרה 1 החדשה כמעט זהה בגודלה לדור היוצא, עם אורך של 432 ס"מ (1-), רוחב של 180 ס"מ (3.5+), גובה של 143 ס"מ (1+) ובסיס גלגלים שהתכווץ באופן חריג בשני ס"מ ל-267. למרות זאת, ב.מ.וו מבטיחה שיפור מורגש למרווח, עם תוספת של כארבעה ס"מ למרווח המרפקים מלפנים, בעוד היושבים מאחור יהנו מתוספת של כשלושה ס"מ לברכיים, שני ס"מ לראש וכס"מ למרפקים. גם תא המטען צמח - 380 ליטר לעומת 360, ועם רוחב מינימלי שגדל בכשבעה ס"מ.



היצע מנועי הבנזין בהשקה מצומצם, וכולל גרסת 118i עם מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין, שלושה צילינדרים, שמפיק 140 כ"ס ו-22 קג"מ. גרסה זו מוצעת עם תיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.5 שניות ולמהירות מרבית של 213 קמ"ש.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה נחשפה - עם הנעה קדמית


בצד השני של הביצועים תשכון ה-M135i xDrive, הפעם עם הנעה כפולה, מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים ו-306 כ"ס. המומנט עומד על 45.8 קג"מ והביצועים נאים: 4.8 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. ב.מ.וו עשויה להציע גרסה חזקה עוד-יותר בהמשך, שתתחרה במרצדס A45 (ה-M135i xDrive מכוונת מול ה-A35).

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה נחשפה - עם הנעה קדמית


הסדרה 1 מצוידת ביותר אבזור מותרות ובטיחות, חלק ניכר ממנו בתוספת תשלום. בין היתר תמצאו בה לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), מולטימדיה עם מסך בגודל עד "10.25, תצוגת מידע עילית צבעונית לנהג ("9.2), פס קישוט עם תאורה מתחלפת בקונסולה הקדמית וחלון גג פנורמי.



כן תוצע בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע בהיגוי, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעת תנועה חוצה מאחור, מערכת עזר לחנייה ששולטת בהיגוי, האצה ובלימה, ומערכת ששומרת נתוני היגוי ומאפשרת נסיעה בקו זהה לאחור למרחק של 50 מטר.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה נחשפה - עם הנעה קדמית


חלק ממערכות הבטיחות והחסכון בדלק יעשו שימוש במידע ממערכת הניווט ומצלמת הניטור הקדמית. כך למשך מערכת העצור-סע לא תכבה את המנוע אם היא מזהה שהתנועה מלפנים מתחילה לנוע, בפניות רצופות תיבת ההילוכים תשמור על ההילוך כדי למנוע צורך בהורדת הילוך נוספת ואילו ניתוק המנוע מהתיבה לחסכון בדלק בשיוט לא יפעל אם מזוהה התקרבות לרכב או צומת.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה נחשפה - עם הנעה קדמית


ויש עוד: בעלי טלפון מדגם סמסונג גלאקסי עם מערכת הפעלה אנדרואיד 8 ומעלה יוכלו לפתוח את הרכב עם הטלפון (באמצעות תקשורת NFC), מערכת המולטימדיה כוללת סייעת קולית עם פקודות בשפה טבעית ועדכונים מהאוויר.



שיווק ב.מ.וו סדרה 1 החדשה יחל באירופה בסוף חודש ספטמבר, זמן קצר לאחר הצגתה בתערוכת פרנקפורט (22-12 בספטמבר). מחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, נמסר כי השיווק בישראל יחל ברבעון הרביעי של 2019.