עכשיו זה רשמי: פיאט קרייזלר אוטומובילס (FCA) וקבוצת רנו דנות במיזוג בין היצרניות, שיוליד יצרנית אחת עם בעלות שווה של שני הצדדים. זאת, בניגוד לשותפות האסטרטגית הקיימת כיום בין רנו לניסאן, שניסיון להפכה לשותפות הוביל (בעקיפין) להדחתו של קרלוס גוהן.

התוכנית פורסמה על-ידי FCA לאחר מגעים ממושכים בין הצדדים, שהגיעו לסיומם אמש. חבר המנהלים של רנו הוזעק לישיבה מיוחדת הבוקר (ב') לדון בפרטים, כך על-פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס.

אם תושלם, העסקה תיצור את יצרנית הרכב השלישית בגודלה בעולם, עם ייצור משולב של 8.7 מיליון מכוניות בשנה. שילוב כוחות יאפשר ל-FCA-רנו לחסוך חמישה מיליארד יורו בשנה (20.2 מיליארד שקל) בעלויות פיתוח וייצור, אם כי שני הצדדים מכחישים כי בכוונתם לסגור מפעלים. מנגד, הוא מעלה סימן שאלה בנוגע לברית האסטרטגית בין רנו לניסאן ומיצובישי, שנחלשה ממילא לאחר מאסרו של גוהן בחשד לשחיתות.

רשמי: פיאט קרייזלר ורנו דנות במיזוג ליצרנית אחת
ניסאן. לא בטוח שתצטרף לשותפות החדשה

במסגרת הקונצרן החדש, יכללו כל מותגי שני הצדדים, בהם אבארט, אלפא רומיאו, ג'יפ, דודג', מזראטי, פיאט, קרייזלר, רנו, סמסונג-רנו ודאצ'יה. לפי FCA, אם מיצובישי וניסאן יבחרו להישאר בברית עם הקונצרן החדש לאחר המיזוג, הן ירוויחו כמיליארד יורו בשנה בחסכון בעלויות.

אם התוכנית תאושר, FCA ורנו יתמזגו ליצרנית אחת שתירשם תחת חברת אחזקות בהולנד. לאחר תשלום דיווידנד בגובה 2.5 מיליארד יורו לבעלי המניות של FCA, כל צד ממחזיקי המניות בשתי החברות יקבל 50% מהאחזקות בחברה המשותפת. חבר המנהלים שלה יכלול נציגים משתי החברות, עם רוב של דירקטורים עצמאיים, כך על-פי FCA. בתפקיד יו"ר חבר המנהלים צפוי לעמוד ג'ון אלקן, ראש משפחת אניילי שמחזיקה בשליטה ב-FCA עם 29% מהמניות. יו"ר רנו, ז'אן-דומיניק סנארד, ימונה כפי הנראה לתפקיד מנכ"ל החברה המשותפת.