יצרנית הרכב הבריטית יגואר לנד רובר חשפה אב-טיפוס של גלגל הגה חדיש, שיציע חימום וקירור מהיר כאמצעי תקשורת עם הנהג. ההגה, שפותח בסיוע חוקרים מאוניברסיטת גלזגו בבריטניה, אמור לסייע בהפחתת היסח דעת בנהיגה.

החוקרים סבורים כי שימוש במסרים של חום וקור המועברים דרך הידיים, יצמצם את הזמן בו הנהג מוריד עיניים מהכביש כדי להסתכל על מסך הניווט, המחוונים ומידע חזותי אחר ברכב. זאת, כמובן בהנחה שנהגים אכן מחזיקים את שתי הידיים על ההגה בחלק נכבד מזמן הנסיעה.

חימום וקירור מהיר של ההגה, יאפשר לטענת החוקרים להעביר מידע לגבי פנייה מתקרבת, צמתים, נקודה מיטבית להחלפת נתיב ועוד, זאת במיוחד באזורים בהם תוואי הנהיגה בעייתי או שהראות לקויה בגלל מזג האוויר.

לפי המחקר, שיטה זו פחות מפריעה לנהג מצליל התרעה - שעשוי לקטוע שיחה או להפריע למוזיקה - וגם פחות מסיח את הדעת מרעידה בהגה, אמצעי בו משתמשות יצרניות רבות להתרעת סטייה מנתיב.

המכונית תחמם לכם את היד כדי שתפנו
ההגה חם בצידו הימני, פנה ימינה בקרוב


מהמחקר עולה כי לאחר זמן נהיגה קצר יחסית, הנסיינים הבינו את המסרים שהמכונית מנסה להעביר להם באמצעות חום או קור, למשל מתי עליהם להיערך לפנייה הבאה. שימוש בטכנולוגיה זו צפוי להערכת יגואר לנד רובר גם להתאים לרכב האוטונומי, זאת למעבר בין מצב נהיגה אנושית לרובוטית.

לפי שעה ביצרנית לא הודיעו על כוונה להפוך את ההגה המשמש בניסוי לאביזר תקני במכונית סדרתית.