מאזדה 3 החדשה - גרסת ה-X יוצאת לדרך עם 180 כ"ס - אוטו

מאזדה 3 החדשה - גרסת ה-X יוצאת לדרך עם 180 כ"ס

מנוע הסקאייאקטיב-X החדש מגיע למאזדה 3, עם 180 כ"ס וחסכון של 10% בתצרוכת הדלק

מנוע מאזדה החדש, "סקאייאקטיב-איקס" (Skyactiv-X), יוצא לדרך. המנוע, שמשלב טכנולוגיות ממנוע דיזל במנוע בנזין לטובת חסכון בדלק, מושק לראשונה במאזדה 3 החדשה, ששיווקה יחל בישראל בתחילת הרבעון האחרון של 2019. מנוע ה-X עם זאת, לא יגיע לישראל בעתיד הנראה לעין.

הגרסה הבכירה החדשה של ה-3 מציעה 180 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-22.8 קג"מ ב-3,000 סל"ד מנפח של 2.0 ליטר, שיפור משמעותי ממנוע ה-2.0 ליטר המוצע כיום בישראל - 165 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-21.4 קג"מ ב-4,000. למרות תוספת הכוח, הוא חסכוני ב-10% מקודמו - עם נתון ממוצע של 19.2 ק"מ לליטר בגרסת סדאן אוטומטית לעומת 17.5 כיום - זאת לפי תקן הבדיקה הישן (NEDC). יש לציין עם זאת כי מדובר בחסכון צנוע מכפי שמאזדה הבטיחה בעבר (עד 30%).

לפי התקן החדש (WLTP), תצרוכת הדלק הממוצעת תעמוד על 16.7 ק"מ לליטר עם חישוקי "16 ו-16.1 ק"מ לליטר עם חישוקי "18. תקן ה-WLTP מחמיר משמעותית ונחשב לקרוב יותר לנתונים הניתנים להשגה על-ידי נהג ממוצע בתנאי אמת.

1612324


עד עתה, מאזדה 3 החדשה הוצעה באירופה בגרסת בנזין חלשה הרבה יותר - סקאייאקטיב-ג'י (G), שמפיקה 122 כ"ס בלבד ממנוע 2.0 ליטר. בארה"ב מנוע ה-G (בנפח 2.5 ליטר) מפיק 186 כ"ס (בלי טכנולוגיית ה-X), אך זה בינתיים לא נהנה מתקינה אירופית. נכון לעתה לא ידוע באיזה מפרט תושק מאזדה 3 בישראל, וביבואנית - חברת דלק מוטורס - שומרים את הקלפים קרוב לחזה. לגבי ה-X, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי לא ידוע מתי יחל שיווקו בישראל, אך בכל מקרה לא יחד עם השקת הדגם השנה.

1617512


הסקאייאקטיב-איקס יוצע במרכב האצ'בק או סדאן, ועם תיבת שישה הילוכים ידנית או שישה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. במרכב האצ'בק ניתן יהיה להזמין גם הנעה כפולה. נתוני ביצועים לא פורסמו, אך אלו צפויים להיות טובים מה-3 המוצעת בישראל כיום: 8.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש בגרסת הסדאן (9.0 שניות בהאצ'בק) ומהירות מרבית של 208 קמ"ש (202 בהאצ'בק). מנוע ה-122 כ"ס במאזדה 3 החדשה זקוק ל-10.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומאיץ למהירות מרבית של 197 קמ"ש בגרסה הסדאן האוטומטית.



הצתה בלחץ הבוכנה
במאזדה מסבירים כי מנוע ה-X החדש עושה שימוש בטכנולוגיית הצתה בתוך הצילינדר, ללא צורך במצת. תערובת של דלק ואוויר שנמצאת בתוך הצילינדר מוצתת ספונטנית באמצעות לחץ שמפעילה הבוכנה. בדרך זו, ניתן להצית דלק בכמות נמוכה משמעותית מזו שנדרשת להצתה עם מצת.



במילים אחרות - כמות הדלק שתוצת בדרך זו כה נמוכה, עד שמצת רגיל לא ידליק אותה במנוע בנזין שגרתי, כך על-פי מאזדה.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 18. הלוואי שהאנשים היו אמינים כמו מאזדה

    שי 9 יוני 2019, 13:08

  2. 1. בלי טורבו אין מומנט , לא תהיה ממש מהירה

    ב 6 יוני 2019, 13:21