רנו זואי, החשמלית הקטנה של רנו, עברה מקצה שיפורים. דור שני של המכונית, מהחשמליות היחידות המשווקות כיום בישראל, הוצג על-ידי הצרפתים לקראת שיווק ככל הנראה משנה הבאה גם אצלנו.

הזואי החדשה מציעה עיצוב מעודכן, מנועים חזקים יותר וחשוב לא פחות - טווח נסיעה גדול משמעותית של עד 390 ק"מ בין טעינות, זאת לפי תקן המבחן החדש והמחמיר יחסית, WLTP. לגידול המרשים בטווח (306 ק"מ בדגם המשווק כיום בישראל), אחראית בעיקר צמיחה של משמעותית בקיבולת המצברים - 52 קילוואט-שעה לעומת 41 כיום.

הזואי תוצע בשתי גרסאות הספק - "R110" עם 108 כ"ס ו-22.9 קג"מ, או "R135" עם 135 כ"ס ו-25 קג"מ. זו האחרונה מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-10 שניות (נתון מדויק לא פורסם) ולמהירות מרבית של 140 קמ"ש. נתוני ביצועים מלאים ותצרוכת חשמל לא פורסמו, וכך גם מידות המכונית החדשה.



על-פי רנו, טעינת הזואי החדשה (ממצברים ריקים ל-100%) תארוך תשע שעות ו-25 דקות משקע ביתי (שבעה קילוואט). שקע זה יספק טווח נסיעה של 300 ק"מ בתוך שמונה שעות. שימוש בשקט 11 קילוואט יאפשר טעינת 125 ק"מ בתוך שעתיים, ואילו שקע 22 קילוואט יספק אותו טווח בשעה.

רנו זואי חשמלית חדשה: 390 ק


הטעינה המהירה ביותר הנתמכת על-ידי הזואי החדשה היא מעמדת 50 קילוואט (DC). באמצעותה ניתן יהיה להטעין אנרגיה לנסיעה של 150 ק"מ בתוך חצי שעה.

עוד נמסר כי הזואי החדשה תציע מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, אורות גבוהים אוטומטיים למניעת סינוור, התרעת רכב בשטח מת, זיהוי שלטים והתרעת חריגה מהמהירות המותרת.

רנו זואי חשמלית חדשה: 390 ק


בנוסף, יוצעו בלם חנייה חשמלי, מערכת עזר לחנייה וחיישנים היקפיים, בורר הילוכים חדש וקטן מבעבר (אלקטרוני במקום מכני) וגם יותר אבזור: לוח מחוונים דיגיטלי (בגודל "10), מערכת מולטימדיה עם מסך "9.3, משטח לטעינה אלחוטית של טלפונים חכמים, שקעי USB ליושבים מאחור ותאורת לד מלאה - מלפנים ומאחור (כולל מאותתים דינמיים) וגם בתאורת התקרה בתא הנוסעים.

רנו זואי חשמלית חדשה: 390 ק


מחיר הזואי החדשה ומועד שיווק בישראל עדיין אינם ידועים. הזואי היוצאת נמכרת כיום במחיר התחלתי של 130 אלף שקל.