"הסיבה שעלינו לסדרה 8 פשוטה למדי", אומר לי אובה גריינר, מנהל פרויקט ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה (Gran Coupe), בשיחה שערכנו ליד הדגם החדש מיד לאחר חשיפתו. "התחום הפחות-יוקרתי, בו נמצאה הסדרה 6 גראן קופה היוצאת, הפך לפחות משגשג בשנים האחרונות, וקשה להצליח שם. לעומת זאת, התחום הסופר-יוקרתי מאוד מצליח כעת – והוא גם הרבה יותר רווחי. אנחנו רוצים להתמודד מול מכוניות כמו פורשה פאנאמרה, בנטלי קונטיננטל או AMG GT4 ולא באודי A7 או מרצדס CLS".
 
פגשנו את הדגם החדש של ב.מ.וו, שנחשף אתמול (ד'), להתרשמות סטטית ראשונה. הגראן קופה בסדרה 8 שונה מאוד גם מזו שקדמה לה בסדרה 6, וגם מדגמי הקופה והקבריו בסדרה החדשה. גריינר מציין שבסיס הגלגלים בגראן קופה גדול מזה שבקופה ובקבריו ב-20 ס"מ (302) והמרכב שלה גדול משמעותית: אורכו 508 ס"מ, 23 יותר מהדגמים עם שתי דלתות, גובהו 141 ס"מ (6+) ורוחבו 193 ס"מ (3+), בעיקר בזכות קו הכתף הבולט מעל לכנפיים האחוריות.
 
כל כך יפה
הגראן קופה נראית נפלא בזכות הפרופורציות הייחודיות, שיוצרות חרטום ארוך מאוד, צללית נמוכה יחסית, אחוריים קצרים והשילוב ביניהם. במיוחד מרשימה מלאכת העיצוב של החלק האחורי, שבנוסף להיותו קצר הוא גם עגלגל ורחב מאוד באזור שמעל לגלגלים. עיצוב חלק זה יוצר מופע כוחני הנעזר במפלטים מאחור להעצמת המסר, אך אינו פוגע בעיצוב האלגנטי של המכונית.
 


לטעמנו יש כאן דמיון לאיטלקיות מסוגננות כמו מזראטי, וגם לחלקים המוצלחים יותר בקיה סטינגר – וזו בפירוש מחמאה (למרות שלא בטוח שהגרמנים יאהבו את ההשוואה). מה שבטוח הוא שהגראן קופה מושכת הרבה יותר מאשר הסדרה 8 קופה ואפילו מהקונברטיבל, וגג הזכוכית הארוך שממשיך את השמשה הקדמית מסייע לכך.

​ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה נחשפה - מפגש ראשון

 
"זה הדגם היחיד בקטגוריה שפותח על בסיס של מכונית ספורט ולא של מכונית סלון" אומר גריינר, אבל לא בטוח שהוא לגמרי מדייק. בכל זאת, הבסיס הוא הפלטפורמה המודולרית של ב.מ.וו (CLAR), וזו הרי משרתת גם את הסדרה 5 ו-7. גריינר מצביע על כונסי האוויר הצידיים והמאוד בולטים בדופן, ואומר כי אנשי ב.מ.וו החליטו שאלה יהיו יותר בגדר קישוט מאשר ימלאו את ייעודם המקורי. הסתבר שכאשר אותם כונסים עוסקים בהזרמת אוויר הם גורמים גם ללכלוך צידי הרכב, "ואנחנו לא רוצים שללקוח שלנו תהיה מכונית מלוכלכת".

​ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה נחשפה - מפגש ראשון

 
סביבה דומה
בסביבת הנהג אין הפתעות: היא דומה לזו שבדגמים העכשוויים של ב.מ.וו, כוללת את לוח המחוונים הדיגיטלי והחומרים בה מאוד נעימים למגע ולעין. מאחור צמד מושבים נפרדים בשני צבעים, אלה נאים מאוד והמרחב בהחלט מספק לשניים. בגראן קופה קונסולה לשליטה מאחור, וזו מדגישה עוד יותר את ייעוד החלק האחורי לשני נוסעים. תא המטען, שנפחו 440 ליטר, מספק כל צורך רגיל, ואם צריך יותר, ניתן לקפל את משענת המושב האחורי אותה ניתן לפצל לשלושה חלקים.
 
​ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה נחשפה - מפגש ראשון


ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה מוצעת עם שני מנועי בנזין, דיזל אחד, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה (ויש אופציה לאחורית בגרסה אחת). גרסת 840i מציעה מנוע בנזין 3.0 ליטר, מגדש אחד, 340 כ"ס, הנעה כפולה, 4.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, יחידה עם אופציה להנעה אחורית (אז ההאצה ל-100 מתארכת ל-5.2 שניות). גרסת 840d מציעה מנוע דיזל, 3.0 ליטר, שני מגדשים, 320 כ"ס, 5.1 שניות ל-100 קמ"ש. בפסגת ההיצע ה-M850i, עם מנוע בנזין, 4.4 ליטר, שני מגדשים, 530 כ"ס ו-3.9 שניות ל-100 קמ"ש.

​ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה נחשפה - מפגש ראשון

 
בגרסאות ההנעה הכפולה תקבלו גם היגוי אחורי. לכל הגרסאות מתלים אדפטיביים ומייצבים אקטיביים, כמו גם אפשרות לדיפרנציאל M ספורט. שיווק הסדרה 8 גראן קופה בישראל צפוי להתחיל באוקטובר הקרוב.