לואיס המילטון ומרצדס המשיכו במסע הניצחונות שלהם גם בגרנד פרי הצרפתי שנערך אתמול (יום ראשון) במסלול פול ריקאר המפורסם שנמצא בקאסטלה, הסמוכה לריוויירה הצרפתית (20 ק"מ צפונית-מערבית לטולון; 50 ק"מ מזרחית למרסי). המילטון, ששלט במירוץ ללא עוררין, זכה לניצחונו השישי העונה והרביעי ברציפות, ואילו בוטס, שסיים שני, העניק ניצחון כפול שישי למרצדס, וניצחון שמיני ברציפות של הקבוצה – מתוך שמונה מירוצים.

כבר בהכנות לגרנד פרי הצרפתי נראה היה שקבוצת מרצדס טובה מכל היתר, ובוטס קבע זמנים טובים יותר. ואולם, כמו שקרה ברוב המירוצים האחרונים, כאשר הגיעו הרגעים המכריעים המילטון היה מהיר מהפיני ונטל את עמדת הזינוק הבכירה. שלישי היה צ'רלס לקלרק בפרארי, בעוד חברו לקבוצה סבסטיאן פטל הסתפק במקום השביעי. לפניו, במקום החמישי והשישי צמד המכוניות המפתיעות של מקלארן, במקצה הדירוג הטוב יותר של הקבוצה השנה.

המילטון זינק מצוין והחל ליצור פער גדל והולך מבוטס, שלא הצליח כלל לסכן אותו לאורך כל המירוץ. המילטון התלונן על מושב לא מחובר, ובמחצית השנייה של המירוץ על שחיקת-יתר של הצמיגים ה"קשים" (שנראתה גם בצילומים) – ועדיין קבע זמנים מהירים ביותר; למעשה, הוא השיג בהקפת הסיום את זמן ההקפה המהיר ביותר. 

עם זאת, פטל (שסיים חמישי) עבר שתי הקפות לסיום לצמיגים רכים וחדשים כדי לקבוע את הזמן הטוב ביותר להקפה, ובהקפה האחרונה קבע זמן טוב יותר ב-24 אלפיות השנייה וזכה בנקודה הנוספת ממש בשנייה האחרונה. 

בשלבי הסיום ראינו את לקלרק מעלה את הקצב ומצמצם את הפער בינו ובין בוטס, ולמעשה כמעט ועבר אותו, עם פער של פחות משנייה בסיום, מה שמפגין שפרארי אינה כה איטית ביחס למרצדס. רביעי סיים מקס וורסטפן ברד בול, כשהוא מקדים בפער משמעותי של כמעט חצי דקה את פטל.

קרלוס סיינז במקלארן, הקבוצה שהייתה הפתעת המירוץ, סיים שישי; חברו לקבוצה, לנדו נוריס, שהיה רוב המירוץ במקום השביעי סבל מתקלות קשות בהקפות האחרונות. וירד למקום התשיעי ממש בהקפה האחרונה כאשר נעקף על ידי קימי ראיקונן (אלפא רומיאו), וניקו הולקנברג (רנו). ריקרדו, שסיים שביעי את המירוץ, נענש (פעמיים, חמש שניות כל אחת), ועם פרסום התוצאות הרשמיות ירד למקום ה-11.   

גרנד פרי צרפת, מסלול פול ריקאר, 23.6.19 
1. לואיס המילטון – מרצדס 
2. ואטרי בוטס – מרצדס 
3. צ'רלס לקלרק – פרארי
4. מקס וורסטפן – רד בול 
5. סבסטיאן פטל – פרארי 
6. קרלוס סיינז – מקלארן 
7. קימי ראיקונן – אלפא רומיאו 
8. ניקו הולקנברג – רנו 
9. לנדו נוריס – מקלארן
10. פייר גסלי – רד בול

המילטון ניצח בגרנד פרי הצרפתי


אליפות העולם לנהגים אחרי 8 מירוצים (מתוך 21)
1. לואיס המילטון – 187 נק' 
2. וואטרי בוטס – 151 נק' 
3. סבסטיאן פטל – 111 נק' 
4. מקס וורסטפן – 100 נק' 
5. צ'רלס לקלרק – 87 נק' 

אליפות העולם ליצרנים אחרי 8 מירוצים (מתוך 21)
1. מרצדס – 338 נק' 
2. פרארי – 198 נק' 
3. רד בול – 136 נק' 
4. מקלארן – 39 נק' 
5. רנו  – 36 נק'

המילטון ניצח בגרנד פרי הצרפתי