רדיקל (Radical), יצרנית מכוניות המסלול הבריטית, חשפה יצירה חדשה שלבטח תזכה לפופולריות בקרב חובבי נהיגה ספורטיבית. קוראים לה "רפצ'ור" (Rapture, אקסטזה), והיא מיועדת למי שרוצה מכונית ממוקדת מסלול עם אפשרות לנהוג בה גם בכביש ציבורי.

בדומה לחלק מדגמי רדיקל הקודמים, הרפצ'ור היא רודסטר דו-מושבית נטולת מיגונים (שמשה קדמית זה לחלשים), לחווית נהיגה אקסטרימית. המרכב פתוח לגמרי, למעט מעין קשת מאחורי הנהג והנוסע שמשמשת גם ככלוב התהפכות חצי סמוי.

על ההנעה אחראי מנוע האקובוסט של פורד מוסטנג, יחידת 2.3 ליטר טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים, שרדיקל שידרגה ומפיקה כעת 350 כ"ס וכ-44 קג"מ. עם משקל עצמי זעום של 765 ק"ג - פחות ממכונית מיני - הרפצ'ור מסוגלת להאיץ מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בתוך 3.0 שניות ול-160 קמ"ש בתוך 8.4 שניות בלבד. המהירות המרבית עומדת על 266 קמ"ש.

בול ליום מסלול: רדיקל רפצ'ור


המכונית החדשה, שתורשה לתנועה בבריטניה ובאירופה (אך ספק אם תזכה לתקינה מתאימה בישראל בגלל דרישות בטיחות שונות), מציגה מידות צנועות: אורכה 410 ס"מ, רוחבה 179 ס"מ וגובהה 113 ס"מ בלבד.

בול ליום מסלול: רדיקל רפצ'ור


כמקובל במכוניות מסוגה, האבזור מינימלי והמפרט מתמקד בכל התופינים שחובבי נהיגה מעדיפים: בלמים גדולים עם ארבע בוכנות (300 מ"מ מלפנים ו-280 מאחור), מתלים ספורטיביים המתאימים לנהיגת כביש ומסלול עם בולמים מתכווננים, מערכת טלמטריה ומושבי מירוץ עם רתמות. רדיקל אף תציע חבילת הכשרת נהיגה על מסלול, כדי שתוכלו למצות את הרפצ'ור בתנאים המתאימים.

בול ליום מסלול: רדיקל רפצ'ור


שיווק המכונית החדשה יחל בבריטניה בחודש הבא, ובהדרגה יורחב למדינות נוספות באירופה. לפי שעה לא ידוע על תוכניות לשיווק סדרתי של דגמי רדיקל בישראל, אם כי מספר יחידות של מכוניות המסלול הללו כבר הגיעו לארץ בייבוא אישי.