מיני חשפה את החשמלית החדשה, דגם סדרתי ראשון לאחר שלפני כעשור הציעה את הדור הקודם במהדורה מוגבלת עם הנעה חשמלית. הגרסה הלא מזהמת (בזמן הנסיעה) של מיני האצ'בק תמוצב לצד הקופר S, ובהתאם תכונה "קופר SE".

ה-SE מצוידת במנוע חשמלי עם 184 כ"ס ו-27.5 קג"מ, שנתמך על-ידי מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 32.6 קילוואט-שעה (קוט"ש). זה מספיק לטווח נסיעה של בין 235 ל-270 ק"מ בממוצע, כך על-פי בדיקות מיני. תצרוכת החשמל של הקופר SE עומדת על בין 6.7 ל-7.6 ק"מ לקוט"ש בממוצע.

המצברים מציעים יכולת טעינה צנועה יחסית של עד 50 קילוואט, כאשר שימוש בעמדה מהירה כזו (DC) תאפשר טעינת 80% מקיבולת המצברים בתוך 35 דקות. טעינה מעמדת 11 קילוואט (AC) ל-80% תארוך שעתיים וחצי, ולמצברים מלאים - שלוש וחצי שעות.



הביצועים מרשימים, עם 7.3 שניות בלבד מעמידה ל-100 קמ"ש (60-0 קמ"ש בתוך 3.9 שניות) ומהירות מרבית של 150 קמ"ש, מוגבלת אלקטרונית כדי לא לפגוע יותר מדי בטווח הנסיעה. 

מיני חשמלית תיסע עד 270 ק


על-פי מיני, הקופר SE שוקלת 1,365 ק"ג - 145 יותר מקופר S בנזין אוטומטית. המצברים ממוקמים בצורת "T" ברצפה, מה שגם חייב את הגבהת הגחון ב-18 מ"מ. למרות זאת, מיני מבטיחה כי מרכז הכובד נותר נמוך וכי היכולת הדינמית לה הורגלנו מדגמי מיני רגילים נשמרה.



מבחינת עיצוב, הקופר SE תציע הבדלים קלים לעומת הדגם הרגיל. הבולט שבהם הוא הסבכה הקדמית האטומה עם הפס הצהוב, צבע שחוזר גם בחישוקים (שיוצעו בעיצובים חדשים, בהם חישוק ה"שקע" שבתמונות), מראות הצד ובתגי ה-"E" על המרכב ובתא. פתח הטעינה ממוקם מעל הגלגל האחורי-ימני, במקום פתח תדלוק הבנזין. מידות הדגם החדש נותרו דומות לדגם הבנזין, וגם נפח תא המטען לא השתנה - 211 ליטר.

מיני חשמלית תיסע עד 270 ק


בתא הנוסעים לוח המחוונים הוחלף במסך "5.5 (לוח מחוונים דיגיטלי) עם תצוגה מתחלפת, כאשר צבע מד המהירות יתחלף בהתאם למצב הנהיגה הנבחר - לבן במצב הרגיל, ירוק במצבי החסכון ואדום במצב "ספורט".



מחברת דלק מוטורס, יבואנית מיני לישראל, נמסר כי תחילת שיווק הקופר SE אצלנו צפויה כבר בתחילת 2020. לפי שעה לא ידוע כמה יעלה הדגם החדש. בהקשר זה נציין כי מחיר קופר S בנזין עומד כיום בישראל על החל מ-215 אלף שקל.