אסטון מרטין ושותפת העיצוב האיטלקית שלה, זגאטו (Zagato), חשפו תמונות ראשונות של היצירה המשותפת הבאה: GT DBS זגאטו. המכונית, שמבוססת על ה-DBS סופרלג'רה (Superleggera), תגיע לייצור בשנה הבאה ותיוצר ב-19 יחידות בלבד, לצד מהדורה מיוחדת של ה-GT DB4 זגאטו הקלאסית - אף היא ב-19 יחידות. מחיר השתיים יעמוד על שישה מיליון פאונד (קרוב ל-27 מיליון שקל לפני מסים).

זגאטו, שעיצבה לאורך השנים מספר דגמים איקוניים על בסיס מכוניות אסטון מרטין, מציגה כאן יצירה מושכת עיניים במיוחד, כולל 108 "יהלומי סיבי פחמן" בסבכה הקדמית, שגם נעים כשהרכב בתנועה להזרמת אוויר למנוע.

יחידת הכוח, בנפח 5.2 ליטר, מצוידת בשני מגדשי טורבו ומפיקה 725 כ"ס ב-6,500 סל"ד ו-91.7 קג"מ בין 1,800 ל-5,000 סל"ד. אסטון מרטין לא מספקת נתוני ביצועים, אך ב-DBS רגילה זה מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.4 שניות ולמהירות מרבית של 340 קמ"ש. ספק אם מי מ-19 המכוניות שייוצרו כלל ישמשו לבדיקת הביצועים, אלא יותר כקישוט האולטימטיבי לאוסף המכוניות של עשירי תבל.

אסטון מרטין וזגאטו ביצירת מופת חדשה


ייצור ה-DBS וה-DB4 זגאטו יחל בשנה הבאה. הן יהיו זמינות גם ללקוחות ישראלים שימהרו להזמין, אם הכיסים שלהם עמוקים מספיק כמובן.

אסטון מרטין וזגאטו ביצירת מופת חדשה