יצרנית המכוניות יונדאי, דרך יצרנית המכלולים יונדאי מוביס (Mobis), וחברת יאנדקס (Yandex) הרוסית - העוסקת במחקר ופיתוח שירותי מידע, מסחר מקוון, תעבורה, ניווט, כולל לימוד מכונה - הכריזו על אב-טיפוס לרכב אוטונומי מבוסס יונדאי סונטה.

הדגם הניסיוני הוא פרי שיתוף פעולה של שתי היצרניות הנ"ל שהחל בחודש מרץ, עם חתימת הסכם ביניהן. מטרת המיזם המשותף הוא פיתוח רכב אוטונומי ברמה 4 (אין נהג ליד ההגה, הנהג ברכב) וברמה 5 (אין נהג ברכב), המבוסס על מערכות בקרה חדשות. לפי יאנדקס, המערכת שייצרה החברה הוטמעה תוך שישה שבועות בסונטה החדשה, הרכב נמצא בשלב זה בניסויים במתחם סגור, ובקרוב יופעל ברחובות מוסקבה. יאנדקס מציינת כי שיתוף הפעולה עם יונדאי יגבר, וזה יכלול גם דגמים של מותג קיה.

שיתוף הפעולה העכשווי אמור, כך יאנדקס, להביא את צי הרכב האוטונומי אותו היא מפעילה ל-100 יחידות, ובמסגרת הניסויים פועלים כלים שלה בערים סקולקוב ואינופוליס. דגם שלה הוצג בינואר 2019 בתערוכת CES בלאס-וגאס, יאנדקס בוחנת את דגמיה האוטונומיים גם בישראל, וביוני 2019 הקימה מרכז למחקר ולפיתוח טכנולוגיות לרכב אוטונומי בתל-אביב, בניהולו של דר' אלי אושרוביץ.