אי-אז בשנת 2015, אודי חשפה את הדור הנוכחי של ה-A4. עתה, ארבע שנים לאחר מכן, יצרנית היוקרה הגרמנית ערכה לו מתיחת פנים של אמצע בחיים. מתיחת הפנים לא שינתה הרבה, ואני מעט עדין, יש שינויים בעיצוב החיצוני ובכל הנוגע לתא הנוסעים, יש מסך מולטימדיה גדול יותר וגם ויתור על ממשק ה-MMI. אודי A4, כצפוי, מציגה גם שלל מערכות בטיחות מתקדמות וציון כולל של חמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של Euro NCAP. מתיחת הפנים הגיעה בזמן טוב יחסית, שכן מרצדס C קלאס כבר עברה מתיחת פנים, ויש את וולוו וב.מ.וו שהחלו בשיווק דור חדש לגמרי למשפחתית הגדולה שלהן (S60 וסדרה 3, בהתאמה).

רוחות של שינוי? פחות
עם הצגתה, ה-A4 הציעה קפיצת מדרגה נאה לעומת הדור הקודם ואולי אף לסגמנט. עתה, במתיחת הפנים, נראה שהשינוי קטן משמעותית ואולי את המהפכה שומרים באודי לדור הבא. את השינויים בעיצוב הקרינו לנו כשאנחנו מרכיבים משקפי תלת-מימד ענקיים ששימשו כמקרן. בכל זאת, הסלוגן של אודי מחייב - קידמה באמצעות טכנולוגיה.
 
המעצב בכבודו ובעצמו מסביר את השינויים, וברשותכם אמנה לכם אותם בקצרה: פנסי החזית בעיצוב חדש לגמרי, כאשר תאורת היום (מסוג לד) ממוקמת מעל התאורה הראשית. הסבכה הקדמית הפכה פחות גבוהה ויותר רחבה, למען נקבל רושם של מכונית רחבה יותר. מהצד ניתן להבחין כי הפס שחצה את המכונית מקצה הכנף הקדמית דרך הדלתות אל סוף הכנף האחורית, כבר אינו ישר, ויורד מטה בהגיעו אל הדלת הקדמית ועולה חזרה מעלה מעט לפני הכנף האחורית. לזה אגב, הם קראו קו שרירי יותר. חדי העין יגלו שגם הקורה האחורית (קורה C) השתנתה. מאחור נוסף פס כרום בין יחידות התאורה ומסיט הרוח בפגוש האחורי גם הוא מעט השתנה. התוצאה הכללית נאה, אם כי היא הייתה נאה גם לפני...

אודי A4 – מתיחת פנים (השקה עולמית)

 
גם תא הנוסעים שונה קלות, וכולל מסך מולטימדיה גדול במיוחד בחלקה העליון של הקונסולה. זהו צג מגע, והוא מחליף את ממשק ה-MMI שהיה מאחורי בורר ההילוכים.
 
45
צפון איטליה. מהשדה אל המלון, זו המטרה. הגרסה? 45. שזה אומר מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 252 כ"ס ו-37.7 קג"מ כבר ב-1,600 סל"ד. מכוון את הניווט ומגלה מפה מבית "גוגל מפות" ואת ציר הנסיעה ממש עליו. תכלס? זה נראה מעולה. נכון, זה לא ווייז עם התראות על מפגעים או צירים עדיפים לפי כמות התנועה, ועדיין זה נראה מדהים. ככל שתגדילו את המפה תגלו את הנוף מסביבכם וזה נראה מדהים כשיש לכם את הרי הדולומיטים מסביב. אני מניח שנוף פתח-תקווה יהיה מרשים פחות.
 
לוח המחוונים גם הוא דיגיטלי, הראות קדימה והצידה סבירה בלבד - מחד קונסולה וכתפיים גבוהות, מאידך קורה קדמית (קורה A) דקה ויש רווח בינה ובין מראת הצד, שמא הולך רגל יעלם מעיניכם. החומרים טובים, כך גם ההרכבה והגימור. העיצוב בוגר ומאופק, אולי טיפה משעמם. בולט בחסרונו הגג הפנורמי.

אודי A4 – מתיחת פנים (השקה עולמית)

 
הנדסת האנוש טובה וכך גם איכות החומרים, ההרכבה והגימור; ממשק ה-MMI פינה מקומו לטובת תא קטן הנפתח בלחיצה, גודלו זעיר עד טיפשי וזה נראה מעט מיושן. למרות זאת, סביבת הנהג נראית דיגיטלית יותר מזו הקודמת, בעיקר תודות לגודלו העצום של מסך המולטימדיה. עם זאת, יש לציין כי הורגלנו מאודי לתאי נוסעים דיגיטליים (עוד) יותר, כמו שיש בין היתר ב-A6 ו-A8, ובקרוב ב-Q7 המחודש.
 
הנהיגה נעימה, כוח יש (5.8 שניות למאה) ועקיפות מבוצעות בקלות יחסית. תיבת ההילוכים רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסי העברה, ההנעה כפולה נשלטת אלקטרונית - כלומר לרוב זו הנעה קדמית ורק כאשר יש צורך האחוריים נכנסים לפעולה. ההיגוי עם מרכוז חזק יחסית ומיד לאחר ההפניה הראשונית, הוא הופך קל, אולי קל מדי, וזה באמת זוטות ואני ממש קטנוני. את זה אגב, ניתן לפתור על ידי כיול אישי במצב "אינדיבידואל", אז ההיגוי הופך כבד יותר. זוויות הגלגול הגיוניות והאחיזה בסך הכל טובה, וייתכן ואני לא עושה עמה חסד. למעשה, למעט רעשי כביש מוחשיים כבר בשיוט בינעירוני רגוע, אין ממש טענות.
 
אודי A4 – מתיחת פנים (השקה עולמית)


הנוחות סבירה בלבד (וזו למרות שהמכונית צוידה במתלים אקטיביים) בכבישים הסלולים היטב של הצפון הקר, ובעיקר המכונית תפקדה נהדר בעומס התנועה שליווה אותנו עד להגעה למלון. דווקא תיקון ההיגוי האקטיבי תפקד פחות טוב ומיהר להרים ידיים. ואפרופו תיקון אקטיבי, יש כאן כמעט כל מערכת בטיחות ונוחות מתקדמת – בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת עזר לחנייה, התרעה על תנועה חוצה מלפנים ומאחור ועוד. אנחנו לא מצפים לפחות מזה ובאודי לא אכזבו.

S4. ממש בקטנה
דיזל. כוחו של הדיזל. בוקר יום חדש ובעוד אני מעדיף ללגום קפה, הגרסה החמימה של ה-A4 מעדיפה ללגום סולר. זה בהחלט מפתיע שגרסה ספורטיבית, גם אם יחסית, הינה בעלת מנוע דיזל, עד שמבינים שהסיפור העיקרי של גרסה זו מגיע בדמות 70 קג"מ. לא, לא תקבלו כאן בעיטה בגב ובטח לא תאוצה מעיפת פוני. אבל יש המון כוח זמין כמעט בכל שלב ובהחלט מורגש שזו גרסה חמימה ולא איזו RS פראית.

אודי A4 – מתיחת פנים (השקה עולמית)

 
ההיגוי טוב יותר מזה שנמצא ב-45, בה נהגתי יום קודם, בעיקר במשקל אבל לא רק. כאילו פחות סינטטי. האחיזה טובה בהחלט ומהמעט שנהגתי בה אוכל לספר שבמחלף עם אספלט לא מרשים בלשון המעטה, היא פסעה הצידה כמטר באובדן האחיזה כתוצאה מנהיגה מהירה במיוחד. פסעה מטר הצידה והמשיכה כרגיל לאחר מכן, ברוגע, כאילו לא קרה דבר. זו לא מכונה שתרגש אותך, אבל זו מכונה שתעשה עמך חסד לו תחצה את מגבלת האחיזה.
 
לא אידיאלי, ועדיין
משדה התעופה למלון, הייתה זו נהיגה אטית במיוחד כתוצאה מתנועה ערה מאוד, ובה יכולנו להתרשם יותר מיופיים של הרי הדולומיטים ופחות מהמכונה. מהמלון לשדה, דרך כבישים מהירים, הנהיגה הייתה קצרה במיוחד. זו לא הייתה השקה אידיאלית, בטח אם לוקחים בחשבון שאת זמן הנהיגה אנחנו חולקים עם קולגה.
 
עם זאת, בואו נשים את הקלפים על השולחן - מתיחת הפנים של ה-A4 לא שינתה הרבה. זה היה מוצר מוצלח עוד לפניה וכעת הוא מוצלח עוד יותר, תודות בעיקר למסך המולטימדיה הגדול יותר. האם יש למשפחתית הגדולה של אודי כעת את מה שצריך אל מול המתחרות המעודכנות? את זה נצטרך לבדוק וזה יקרה רק בתחילת שנת 2020, זמן הגעתה של המכונית, לפי דבריה של היבואנית המקומית.