חטיבת הרכב האוטונומי של ג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה באמריקה, דוחה את תוכניות ההשקה. "קרוז" (Cruise, ולא Cruze כמו הדגם של שברולט) הודיעה כי היא מזיזה למועד לא ידוע את השקת שירות המכוניות האוטונומיות שהובטח כי יצא לדרך בסוף 2019.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי בקרוז הסבירו את הדחייה בצורך להמשיך ולבחון את הטכנולוגיה, לפני מתן אישור לייצור סדרתי. מנכ"ל קרוז, דן אמאן, אמר בבלוג שפרסם כי החברה בראשותו זקוקה לעוד זמן לניסוי. הוא גם חזר וציין כי קרוז משתפת פעולה עם הונדה וג'נרל מוטורס בפיתוח מכוניות אוטונומיות יעודיות. כיום קרוז עושה שימוש בשברולט בולט EV כבסיס לרכב האוטונומי שלה.

אמאן לא ציין מתי הוא צופה ששירות המכוניות האוטונומיות יצא לדרך. בענקית הרכב האמריקאית הצהירו בעבר כי בכוונתם להשיק את השירות בסוף 2019, אלא שכבר בחודש אפריל האחרון מנכ"ל GM, מארי בארה, סירבה לחזור ולהתחייב על התאריך.

קרוז גייסה לאחרונה 7.25 מיליארד דולר בסבב מימון, שכלל השקעה מצד הונדה, לצד קרנות הון סיכון. בהודעה שפרסם אמאן נמסר כי בהתאם למדיניות קרוז ו-GM, השקת המכוניות האוטונומית תצא לדרך רק כאשר המפתחים יהיו בטוחים שהן בטוחות לחלוטין לשימוש.

"כשאתה עובד על פריסה רחבת היקף של מערכות שהבטיחות בהן קריטית, הלך הרוח של 'זוז מהר ושבור דברים' אינו מספיק, כך על-פי אמאן. הפילוסופיה אליו מתייחס מנכ"ל קרוז, שנחשבת לרוח העומדת מאחורי חברות הזנק רבות, אומרת כי עדיף להשיק מוקדם מוצר לא מוגמר, ולשפר אותו כאשר הוא כבר נמצא בשוק.

שברולט בולט EV אוטונומית של קרוז במהלך ניסוי בסן פרנסיסקו

ההחלטה של קרוז לדחות את פריסת המכוניות מגיעה נוכח הבנה הולכת וגוברת בתעשיית הרכב ובקרב חברות טכנולוגיה, שהדרך למכונית אוטונומית שאינה מוגבלת לאזור נסיעה מסוים (רמה 5) עדיין ארוכה, ותדרוש משאבים רבים מכפי שהוערך בתחילה.

כתוצאה מכך החל גל של שיתופי פעולה ובריתות לפיתוח משותף של מכוניות אוטונומיות. פולקסווגן ופורד לדוגמה, הודיעו מוקדם יותר החודש על שיתוף פעולה אסטרטגי בתחום, הכולל השקעת עתק מצד הגרמנים במיזם הרכב האוטונומי של פורד, ארגו AI.

הרכב האוטונומי של GM לא יושק השנה


קודם לכן, ב.מ.וו ודיימלר (מרצדס) יצאו לדרך משותפת לפיתוח מכוניות ללא נהג. חברת הטכנולוגיה אלפאבית (גוגל), שחטיבת וויימו שלה הייתה מהראשונות להצהיר על כוונות בתחום, החלה כבר אמנם להציע שירות של מכוניות אוטונומיות באריזונה - אך עדיין תחת הדרישה שנהג אנושי יהיה נוכח ברכב ומוכן לקחת פיקוד בכל רגע.

אמאן, שנכנס לתפקיד בקרוז בחודש נובמבר האחרון, אמר לרויטרס אשתקד כי פיתוח מכוניות אוטונומיות, המסוגלות לנוע בבטחה בתנועה עירונית, הוא "האתגר ההנדסי הגדול של דורנו".