פולקסווגן קליפורניה, גרסת הקרוואן המהודרת של הטרנספורטר המסחרית (T6), עוברת מתיחת פנים. בדומה לגרסאות הנוסעים והמסחריות, יש כאן עיצוב מחודש, מערכות בטיחות חדשות וגם הבטחה לשיפור הנוחות.

הקליפורניה משווקת גם בישראל בשתי גרסאות, ובמחיר התחלתי של 350 אלף שקל. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי נושא שיווק מתיחת הפנים נמצא עדיין במגעים מול היצרנית. שיווק גרסאות הטרנספורטר הרגילות אמור להתחיל בישראל בסתיו הקרוב.

מתיחת הפנים מביאה איתה עיצוב חיצוני חדש, שכולל סבכה קדמית ענקית ו"מחייכת" בשני מפלסים, יחידות תאורה חדשות ופגושים מעודכנים. מהצד השינוי בולט פחות, כמקובל, והמידות לא השתנו באופן דרמטי.

מתיחת פנים לקליפורניה, הקרוואן של פולקסווגן


בתא הנוסעים הקליפורניה מקבלת עדכון הכולל מערכת שליטה דיגיטלית חדשה. במקום מתגים רגילים, מותקן כעת מסך מגע בתקרת הרכב שמשמש לשליטה במרבית המערכות - כמו מיזוג הקרוואן, אורות ועוד. מסך זה נוסף למסך המולטימדיה (כעת בגודל של בין "6.5 ל-"9.2 בהתאם לרמת הגימור) ולמסך נוסף, בתוספת תשלום, שמחליף את לוח המחוונים הרגיל.

מתיחת פנים לקליפורניה, הקרוואן של פולקסווגן


מערכת המולטימדיה אף היא שודרגה, ומלבד מסך גדול יותר תציע גם כרטיס סים מובנה לגישה קבועה לאינטרנט. גם אבזור הקרוואן עצמו שודרג - כולל מיטות נוחות מבעבר עם יותר אפשרויות קיפול וכיוון, רשת הגנה נשלפת משודרגת עם בידוד טוב יותר לקרני השמש ומטבח חדש, הכולל ידיות אלומיניום ושני שקעי USB נוספים.

מתיחת פנים לקליפורניה, הקרוואן של פולקסווגן


פולקסווגן גם התקינה עמעם תאורה לתא הנוסעים, שמאפשר בין היתר גם לתכנת מצב יקיצה: זה מדליק בהדרגה את נורות הלד בכדי להעיר אתכם משנתכם בעדינות. את חבילת השיפורים בתא משלימים גם גווני עץ חדשים ומושבים עם ריפודים כהים מבעבר.

מתיחת פנים לקליפורניה, הקרוואן של פולקסווגן


חידוש חשוב לא פחות נמצא במפרט הבטיחות, שם הקליפורניה תציע מערכת לסיוע בשמירת נתיב, מערכת עזר לחנייה, התרעת מכשול נמוך בצד הרכב (בתמרונים איטיים) וסיוע רוחות צד ונגרר. כל זה התאפשר תודות להחלפת תגבור ההיגוי ממשאבה הידראולית לחשמלית.

מתיחת פנים לקליפורניה, הקרוואן של פולקסווגן


הקליפורניה תציע מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר. מפרט טכני של זה לא פורסם בשלב זה. עוד פרטים על הקרוואן הייחודי צפויים להתפרסם בסוף החודש בתערוכת הקרוואנים של דיסלדורף, שם יוצג בהופעת בכורה. מועד השיווק שלו בישראל, כאמור, עדיין לא ידוע.