יצרנית הרכב הגרמנית אודי מודיעה על כניסה לתחום חדש בעולם הרכב: קורקינטים חשמליים. החל מסוף שנה הבאה, היצרנית תציע את ה"אי-טרון סקוטר" (e-tron Scooter), שינסה לנגוס מעוגת הקורקינטים החשמליים הצומחת - ושנשלטת בעיקר על-ידי יצרניות סיניות.

הכוונה היא להציע קורקינט מתקפל וקל יחסית (12 ק"ג), שישמש אתכם למה שמכונה בתעשייה "הק"מ האחרון" - כלומר מרחק ההליכה מתחנת האוטובוס או הרכבת למשרד, מהחניון הציבורי לבית וכדומה. תחום זה צובר תאוצה אדירה בשנים האחרונות תודות לכניסת כלי הרכב החשמליים, כאשר גם כאן בישראל רבים בוחרים בו כתחליף מוטורי או אף כרכב עיקרי לאזורים עירוניים צפופים.

הקורקינט של אודי, שמוצג כעת בגרסת תצוגה, יגיע לייצור ולשיווק בסוף 2020. מחירו יעמוד על "2,000 יורו בקירוב", כך על-פי אודי, כלומר כ-7,800 שקל לפי שער ההמרה הנוכחי - לפני מסים. בניגוד לחלק ניכר ממתחריו, יש לו ארבעה גלגלים ליציבות מרבית.

בקרוב: אודי תמכור לכם קורקינט


האי-טרון סקוטר מסוגל להאיץ למהירות מרבית של כ-20 קמ"ש, ולנסוע למרחק של עד 20 ק"מ בין טעינות. אודי גם מתכננת עמדת עיגון שתימכר בנפרד ושתמונותיה לא פורסמו. 

בקרוב: אודי תמכור לכם קורקינט


הקורקינט החשמלי מצויד בידית אחיזה, אך הניווט מבוצע דווקא על-ידי הזזת משטח העמידה עם הרגליים. היצרנית תציע גם יישומון לטלפון חכם שיאפשר התאמה אישית של תכונות הרכיבה ואיתור נגד גניבה, וכנדרש בתקנות האירופיות יש תאורה קדמית ואחורית, ואפילו אור בלם. הבלמים, אגב, הידראוליים והכלי הזעיר גם מסוגל לאגור אנרגיית בלימה בהאטה, לשיפור הטווח.

נכון לעתה לא ידוע אם האי-טרון סקוטר יוצע גם בישראל בשיווק רשמי.