זה לקח 80 שנה, אבל המכונית החסרה בשושלת בנטלי שוב בין החיים: הקורניש (Corniche). יצרנית מכוניות הפאר הבריטית תציג באירוע קלאסיות בבריטניה בחודש הבא את המכונית, שלא זכתה לערוך את הופעת הבכורה שלה ב-1939, לאחר שעברה סדרה מצערת של אירועים לפני שהפיתוח הסתיים.

הכל התחיל במאי 1939, אז בנטלי סיימה את הרכבתה של מכונית בשם קורניש. זו הייתה ספורטיבית עם מרכב אווירודינמי-עתידני לתקופה, על בסיס ה-MkV המשפחתית שהייתה בתכנון אף היא באותם ימים. שתי המכוניות היו אמורות להשלים זו את זו - ה-MkV כמכונית פאר "רגילה" ללקוחות היצרנית המסורתיים, הקורניש כאלטרנטיבה חדשנית וספורטיבית.

מיד לאחר שייצור אב הטיפוס הושלם ולפני תחילת הייצור הסדרתי, הקורניש נשלחה לניסוי בכבישים ציבוריים. אלא שתאונה עם אוטובוס גרמה לכך שהפיתוח יידחה והמכונית נשלחה לתיקון. באוגוסט 1939, כשהיא שוב מוכנה לניסוי, נהג בנטלי איבד שליטה ופגע בעץ בזמן נהיגת ניסוי בצרפת.

הבנטלי חסרת המזל שוב בחיים
באחת התמונות האחרונות של הקורניש לפני שהושמדה כליל, היא נראית רגעים לאחר פגיעה בעץ ששלחה אותה לתיקון האחרון בחייה


הצרות לא הסתיימו כאן. מרכב המכונית הופרד מהשלדה, ונשלח לתיקון בצרפת, בעוד זו האחרונה נשלחה למפעל בנטלי ליישור. אלא שלאחר תיקון המרכב, טעות בשילוח גרמה לכך שהוא נותר בנמל בצרפת יותר זמן מהרצוי - וזמן קצר לאחר מכן הושמד בהפצצות אוויריות במהלך מלחמת העולם השנייה. מאז הקורניש כמעט ונמחקה מדפי ההיסטוריה.

הבנטלי חסרת המזל שוב בחיים
הקורניש החדשה. יוצרה בדיוק לפי התוכניות המקוריות


אלא שקרנות ההנצחה על-שם וולטר אואן בנטלי, מייסד בנטלי, והנרי רולס (אחד ממייסדי רולס-רויס), שמו למטרה להחזיר את הקורניש לחיים. העבודה יצאה לדרך כבר לפני מספר שנים, עד שבפברואר 2018 בנטלי החליטה לקחת את המושכות והעבירה את הפרויקט לידי סדנת מולינר, שמופקדת על שיפורים והתאמות מיוחדות.

הבנטלי חסרת המזל שוב בחיים


מולינר השתמשה בחלקים משותפים ל-MkV (שלבסוף הגיעה לייצור) ואחרים שנשתמרו, ואת היתר - כולל המרכב - ייצרה מאפס בהתאם לשרטוטים המקוריים ובשיטות ייצור מסורתיות.

הבנטלי חסרת המזל שוב בחיים


התוצאה היא קורניש חדשה לחלוטין, שתזכה סוף-סוף להופיע באופן רשמי בתצוגות ותערוכות כחלק מצי הקלאסיות של בנטלי. 80 שנה אחרי ששורת תאונות ואסונות פקדה את הפיתוח - ולמעשה טרפדה את השקת הדגם לחלוטין - לפחות לסיפור יש סוף טוב.