רכבי פנאי עם גג נפתח זה מחזה נדיר למדי, וכעת פולקסווגן חושפת בדיוק כזה - הטי-רוק קבריולה (T-Roc). זהו רכב פנאי-קופה קומפקטי הדומה לטויוטה C-HR במקור, ומשנה הבאה הוא יוצע גם בגרסת שתי דלתות עם גג בד מתקפל. הטי-רוק לא משווק בישראל בשל בעיית תמחור והסיכויים לראות את גרסת הקבריולה קלושים לא פחות.

בגרסה הפתוחה, הטי-רוק ממלא את החור שנותר עם עזיבת לנד רובר ריינג' רובר אווק קבריולה, בעל המידות הדומות. כמוהו, יש לו ארבעה מושבים במקום חמישה וגג בג מתקפל, במקרה של פולקסווגן בתוך תשע שניות בלבד וגם בזמן נסיעה (במהירות של עד 30 קמ"ש). תפעול הגג כולו חשמלי, בלי צורך בנעילה ידנית או כיסוי, וניתן לפתוח ולסגור אותו בעמידה גם מבחוץ באמצעות השלט.

את הטי-רוק קבריולה פולקסווגן תציע עם מנועי הקונצרן המוכרים: 1.0 ליטר טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים, 115 כ"ס, תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית, או 1.5 ליטר טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים, 150 כ"ס ואופציה גם לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. גרסת הנעה כפולה אין בינתיים והטי-רוק ממילא אינו מיועד לנהיגת שטח מעבר לשבילים כבושים.



הרכב החדש מעט ארוך מגרסת הפנאי הרגילה, עם 427 ס"מ לעומת 423. רוחבו (181 ס"מ) ובסיס הגלגלים (263 ס"מ) נותרו ללא שינוי ואילו הגובה עומד על 152 ס"מ, חמישה פחות מטי-רוק רגיל. כצפוי, נפח תא המטען קטן בהרבה - 284 ליטר לעומת 445.

פולקסווגן חשפה רכב פנאי קבריולה


הטי-רוק קבריולה יערוך הופעת בכורה בתערוכת פרנקפורט בחודש הבא. שיווק באירופה יחל באביב 2020, ונכון לעתה אין תוכניות לשיווק הדגם בישראל - בגרסה הרגילה או הפתוחה. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, נמסר כי "הנושא נמצא בבחינה".