ב.מ.וו ישראל הכריזה על תחילת השיווק של הגרסה ההיברידית xDrive45e החדשה של רכב הפנאי הגדול ב.מ.וו X5. גרסה זאת מוצעת עם חטיבת הכוח הנטענת והחדשה המשרתת גם בסדרה 7.

מפרט טכני
ב.מ.וו X5 פלאג-אין מצויד מנוע בנזין 6 צילינדרים טורי בנפח 3.0 ליטר, וזה מחליף מנוע 2.0 ליטר 4 צילינדרים ששירת את הדור הקודם. ההספק והמומנט המשולבים הם 394 כ"ס ו-61.4 קג"מ (313 כ"ס ו-45.9 קג"מ ב-xDrive40e הפורש). קיבולת הסוללות היא 24 ק"ו/ש' ואלה מבטיחות לפי ב.מ.וו טווח חשמלי של 77 ק"מ (תקן NEDC), והמהירות המרבית עם סוללות בלבד היא 140 קמ"ש (9 ק"ו/ש', 31 ק"מ ו-120 ק"מ בגרסה הקודמת). 

חטיבת הכוח משודכת לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים וההנעה כפולה. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 5.6 שניות והמהירות המרבית 235 קמ"ש (6.8 ש' ו-210 קמ"ש קודם). לפי תקן המדידה האירופאי ECE, צריכת הדלק היא 40 ק"מ/ל'. בהשוואה לגרסאות אחרות, נפח תא המטען בגרסה זו קטן ב-150 ליטר, ל-500 ליטר, ומיכל הדלק קטן ב-12 ליטר, ל-69 ליטר.    

ב.מ.וו X5 פלאג-אין – החל מ-599,000 שקלים


רמות אבזור
גרסת xDrive45e מוצעת ברמת הגימור המהודרת 'סופריור', וזו כוללת בחוץ: קפיצי אוויר, חישוקי "21, תאורת לד אדפטיבית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען המפוצלת, מצלמות היקפיות, גג זכוכית וסגירה רכה לדלתות. בפנים, מערך המולטימדיה החדש של היצרן עם צג "12.3 ולוח מחוונים מוקרן באותו גודל, מערכת שמע של הרמן קרדון עם 16 רמקולים, ריפוד עור למושבים אוורור לקדמיים ועוד. במערך הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ושמירה הרכב במרכז הנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים מהצד ומאחור, מניעת תאונת צד, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

רמת אבזור זאת מוצעת ברמת הגימור X ליין או ברמת הגימור M ליין – לראשונה מאפייני רכב שטח, לשנייה הופעה ספורטיבית. 

ב.מ.וו X5 פלאג-אין – החל מ-599,000 שקלים


מחיר
מחירו של ב.מ.וו X5 בגרסת xDrive45e הוא 599,000 שקלים, וזו הגרסה הזולה ביותר של רכב הפנאי הזה. אמנם, מחיר גרסת הדיזל הבסיסית הוא 600,000 שקלים, רק 1000 שקלים יותר – אלא שזו מוצעת בהספק של 265 כ"ס וברמת אבזור נמוכה יותר; מחיר גרסת הדיזל באותה רמת אבזור הוא 690,000 שקלים. הספק הגרסה הנטענת, 394 כ"ס, קרוב מאוד לזה של גרסת הדיזל החזקה בהיצע (400 כ"ס, 50d), אלא שמחירה של האחרונה הוא 890,000 שקלים.

ב.מ.וו X5 פלאג-אין – החל מ-599,000 שקלים