חברת ליים (Lime), המייבאת קורקינטים ומעניקה שירותי השכרה לכלים המפוזרים ברחבי העיר, הקימה מערך הדרכה בשם "אקדמיית הרכיבה הראשונה", שנועד להדריך רוכבי קורקינטים בכל הקשור להתנהלות נכונה במרחב העירוני.

באירוע הראשון של האקדמיה לרכיבה, שנערך בגן צ'רלס קלור בסוף השבוע החולף, השתתפו עשרות רוכבים שנרשמו באתר החברה. המשתתפים שמעו מפי סמנכ"ל התפעול של ליים, איתי ראב, על רכיבה בטוחה וחנייה נכונה. אלה, כולל השתלבות בתנועה הודגמו בפני המשתתפים, והקבוצה רכבה לאורך הטיילת של תל אביב במשך שעה.

חברת ליים מציינת כי מיזם ההדרכה שלה הוא חלק מפעילות רחבה יותר הפונה לכלל הרוכבים על-מנת שאלה יקפידו על כללים ותקנות כמו חבישת קסדה, איסור הרכבת נוסע ואיסור רכיבה למי שלא הגיע לגיל 18.

מיזם לרכיבה נכונה על קורקינטים חשמליים


יניב גודר, מנכ"ל ליים, אמר כי "אנחנו רואים עצמנו מחויבים לדאוג כי השימוש בשירות משתלב במרחב העירוני בצורה הטובה ביותר ולכן אנחנו פועלים במגוון ערוצים על מנת לחנך את הרוכבים לרכוב בצורה בטוחה ולחנות באופן שמתחשב בכלל משתמשי הדרך".

באירוע נכחה גם מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב יפו והממונה על תחום התחבורה בעיר, שאמרה בין השאר: "במסגרת ההסכם מול החברות המפעילות את הכלים השיתופיים, הן נדרשות להפעיל תוכנית להעלאת המודעות ולחינוך לרכיבה בטוחה על-פי כללי התעבורה". עוד אמרה להבי כי "מדובר בצעד משלים לפעילות העירונית שכוללת לצד אכיפה מוגברת גם אימוץ טכנולוגיות תומכות והרחבת התשתיות והתאמתן למשתמשי הדרך ולצרכים המשתנים״.