פורשה טאייקאן (Taycan), חשמלית סדרתית ראשונה בתולדות פורשה, ממש מעבר לפינה. הסדאן הספורטיבית תושק בתחילת החודש הבא, ורגע לפני שזה קורה ואחרי חשיפת תא הנוסעים, אב-טיפוס קרוב לייצור ניתץ את שיא המסלול בנורבורגרינג.

השיא הממוקד למדי הוא למכונית ארבע דלתות עם הנעה חשמלית, קטגוריה שנודה שלא בדיוק היו בה הרבה מתחרות בעבר. ובכל זאת, עם שבע דקות ו-42 שניות להקפה במסלול המאתגר בעולם, באורך 20.6 ק"מ (נורבורגרינג-נורדשלייפה), לפורשה יש בהחלט סיבה לגאווה.

מאחורי ההגה היה נהג הניסוי של היצרנית, לארס קרן, ומכונית השיא היא אמנם לא הגרסה הסדרתית שתושק בקרוב אך זהה כמעט לחלוטין במפרט. היא צוידה בהיגוי אחורי אקטיבי ובצמיגים משודרגים - שניהם יוצעו גם בדגם הסדרתי בתוספת תשלום.



פורשה עדיין לא מפרסמת את כל הפרטים על הטאייקאן. מכונית הסדאן הספורטיבית תציע שני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, שיוצרים הנעה כפולה וגם מאפשרים חלוקת כוח מיידית בין הגלגלים בכל סרן. לטאייקאן יהיו גם מתלי אוויר אדפטיביים ומייצבים אלקטרומכניים שיאפשרו לצמצם משמעותית את זוויות הגלגול.

פורשה טאייקאן החשמלית כבר שוברת שיאים
שובר השיא - לארס קרן

החשמלית החדשה של פורשה מציעה מערכת חשמל במתח של 800 וולט, כפול מזה המקובל במרבית המכוניות הסדרתיות מסוגה. לפי היצרנית, עובדה זו תאפשר להציע כמות גדולה של כוח באופן עקבי ואמין.



לצד השיא המרשים בנורבורגרינג, הטאייקאן הפגינה ביצועים יוצאי דופן גם בשני מבחנים נוספים שנערכו לאחרונה על-ידי היצרנית. בראשון היא השלימה 26 האצות ברצף מעמידה ל-200 קמ"ש, על-גבי מסלול האצה בשדה תעופה. זאת כמובן ללא טעינה של המצברים. זמן ההאצה הממוצע עמד על פחות מ-10 שניות והמרווח בזמני ההאצה בין המקצים עמד על 0.8 שניות בלבד, כך פורשה.



בניסוי השני, הטאייקאן השלימה 3,425 ק"מ בתוך 24 שעות על-גבי מסלול נארדו באיטליה. הניסוי נערך בטמפרטורה מרבית של 42 מעלות (המסלול עצמו בטמפרטורה של 54 מעלות) ובמהירויות של בין 195 ל-215 קמ"ש. הנסועה שהטאייקאן צברה במהלך אותה יממה, שוות ערך לנסיעה מנארדו לטרונדהיים בנורווגיה.