סובארו אימפרזה, שהדור הנוכחי שלה הוצג ב-2016, עוברת רענון של אמצע החיים. המשפחתית הקומפקטית של סובארו, שמשווקת בישראל רק בגרסת הסדאן, זוכה לעיצוב מעודכן, תוספת אבזור מותרות ובטיחות אך תציע את אותם מנועים.

מתיחת הפנים מביאה איתה פגושים חדשים, עדכון ליחידות התאורה ומראה כללי חדש, אם כי כמקובל העדכונים קוסמטיים ולא דרמטיים. מידות המשפחתית לא השתנו למעט האורך שצמח ב-1.5 ס"מ ל-464 בגרסת הסדאן (447.5 ס"מ בהאצ'בק). הרוחב נותר 177.5 ס"מ, הגובה 145.5 בסדאן ו-148 ס"מ בהאצ'בק ובסיס הגלגלים עומד על 267 ס"מ.

מתחת למכסה המנוע האימפרזה, שנחשפה בינתיים במפרט היפני, מציעה את אותם מנועים כבעבר: יחידות ארבעה צילינדרים (בוקסר) ללא מגדש, בנפח 1.6 ליטר או 2.0 ליטר. בישראל מוצעת כיום רק הראשונה, שמציעה 114 כ"ס (115 במפרט היפני המעודכן) ו-15.3 קג"מ ב-3,600 סל"ד (15.1 קג"מ באותו סל"ד אחרי העדכון ביפן).

סובארו אימפרזה מתחדשת לקראת השנה החדשה


תצרוכת הדלק במפרט היפני ירדה מנתון של 17.8 ק"מ לליטר הנקוב במפרט הישראלי, ל-17.2 ק"מ לליטר. בשלב זה עוד מוקדם לדעת אם מדובר בהבדלי תקינה או שגם בישראל ישתנה המפרט.

סובארו אימפרזה מתחדשת לקראת השנה החדשה


לאימפרזה המשווקת בישראל הנעה קדמית, כאשר הנעה כפולה היא אופציה ביפן. תיבה אוטומטית רציפה מוצעת בכל הגרסאות. גרסת 2.0 ליטר שלא מוצעת כיום בישראל, מפיקה כעת 154 כ"ס ו-20 קג"מ ב-4,000 סל"ד. תצרוכת הדלק של זו עומדת על 17 ק"מ לליטר עם הנעה קדמית (15.8 עם כפולה).

סובארו אימפרזה מתחדשת לקראת השנה החדשה


לפחות ביפן, מתיחת הפנים מביאה איתה בשורה של ממש בתחום הבטיחות: האימפרזה המחודשת תוצע עם בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, מצלמות חנייה היקפיות ואורות קדמיים אוטומטיים למניעת סינוור. עדיין לא ידוע אם חבילה זו תוצע גם בישראל (כיום אנו מסתפקים במערכת התרעה בהתקנה מקומית בלבד).

סובארו אימפרזה מתחדשת לקראת השנה החדשה


עוד פרטים על סובארו אימפרזה המחודשת במפרט המיועד לישראל, צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים. מחברת סמל"ת, יבואנית סובארו, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי השיווק צפוי להתחיל במהלך שנה הבאה. האימפרזה מוצעת כיום בישראל רק כסדאן (שיווק ההאצ'בק הופסק אשתקד), ובמחיר התחלתי של 135 אלף שקל.