ימים ספורים אחרי שמרצדס GLE החדש הושק בישראל, מרצדס חושפת את גרסת הקופה של רכב הפנאי הגדול. זו תתחרה בב.מ.וו X6 על ליבם של חובבי רכבי פנאי-קופה, מבנה בו הגג משתפל לאחור ונמוך מבדגם הרגיל, אך עדיין מוצעות חמש דלתות.

לרכב החדש אורך של 494 ס"מ (ארבעה יותר מה-GLE קופה הקודם), רוחב של 201 ס"מ (1+) ובסיס גלגלים שצמח בשני ס"מ ל-293 (עדיין קצר בשישה מ-GLE רגיל). נפח תא המטען קצן מהדגם הרגיל, כצפוי, עם 655 ליטר לעומת 825.

במרצדס מבטיחים עיצוב אלגנטי יותר שמזכיר מכוניות קופה באופן יותר משכנע. לעדכון יש גם תועלת לאווירודינמיות, כך על-פי היצרנית. את ה-GLE קופה ניתן יהיה להזמין גם עם מתלי אוויר מתכווננים ומערכת לייצוב השולטת בכל מתלה בנפרד, לשיפור אחיזת כל צמיג בכביש. זו נתמכת במערכת חשמל 48 וולט.



תחילה, ה-GLE קופה יוצע בשתי גרסאות רגילות: 350d ו-400d. בשני המקרים מדובר במנוע טורבו-דיזל שישה צילינדרים בטור, בנפח 3.0 ליטר, שמפיק 272 כ"ס בגרסת הבסיס ו-330 בבכירה. נתוני ביצועים לא פורסמו, תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה תעמוד בשתי הגרסאות על 13.3-12.5 ק"מ לליטר בהתאם למידת החישוקים ("19-"22).

מרצדס GLE קופה חדש - בישראל בשנה הבאה


גרסת ביצועים של ה-GLE, בשם AMG 53, מוצעת אף היא מיד בהשקה. לזו מנוע טווין-טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטר, שישה צילינדרים בטור, שמפיק 435 כ"ס ומאיץ את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.3 שניות. לכל גרסאות ה-GLE בהשקה תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.

מרצדס GLE קופה חדש - בישראל בשנה הבאה


כמו אחיו הרגיל, הקופה יציע שלל מערכות בטיחות ונוחות. בין היתר תוצע בקרת שיוט אדפטיבית חכמה, המסוגלת להשתמש במידע ממערכת הניווט כמו עומסים, קרבה לכיכרות וצמתים ועוד, בכדי להתאים את מהירות הנסיעה גם אם הנהג קבע מהירות גבוהה יותר.



בקרת השיוט גם תאפשר תנועה כמעט אוטונומית בפקקים, כאשר הרכב יזהה סימוני נתיב ורכב מלפנים וינהג כמעט ללא צורך במעורבות נהג. מערכת זו תפעל רק באזורים בהם הסימון בכביש ברור, כאשר בהעדרו היא חוזרת לתפקד כבקרת שיוט אדפטיבית רגילה.

מרצדס GLE קופה חדש - בישראל בשנה הבאה


מחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, נמסר כי שיווק ה-GLE קופה יחל בישראל ברבעון השני של 2020. מחירו לא פורסם. ה-GLE האצ'בק משווק כיום בישראל בגרסת 350d ובמחיר התחלתי של 605 אלף שקל (GLE קופה מקביל מהדור היוצא עולה החל מ-610 אלף שקל).