ברכות לסאנגיונג, שבפעם הראשונה בתולדותיה מצליחה לרשום את ציון הבטיחות המרבי במבחן Euro NCAP. תוצאות חדשות שפרסם מכון המחקר מחמיאות לרכב הפנאי החדש של הקוריאנים, הקורנדו, שעדיין לא ברור אם יוצע בישראל.

מלבדו רוסקו והצטיינו עוד שש מכוניות - כולן עם ציון בטיחות מרבי: אודי A1, ב.מ.וו Z4, מרצדס CLA ו-EQC, סקודה קאמיק* ופורד פוקוס. כולן מלבד זו האחרונה משווקות או ישווקו בקרוב בישראל.

מבט בוחן לתוצאות המבחנים, מעלה כי בעוד בסאנגיונג בהחלט יכולים לראות עצמם מרוצים, עדיין יש מקום לשיפור, והקורנדו קיבל לרוב ניקוד בתחום הנמוך יחסית הנדרש לרף של חמישה כוכבים. בהגנה על נוסעים למשל הוא זכה ל-88%, בעוד יתר הנבחנות זכו ל-95%. למעשה, רק שתי מכוניות השנה דורגו נמוך יותר - די.אס 3 קרוסבק וסיטרואן C5 איירקרוס (87%), בשני המקרים ברמת אבזור הבטיחות הנמוכה.



גם רמת ההגנה על הולכי רגל הייתה ברף הנמוך 68%, לעומת 91%-72% ליתר הנבחנות. הקורנדו גם הציע את דירוג הבטיחות הנמוך ביותר (74% לעומת 80%-75% ליתר), בעוד דירוג ההגנה על ילדים בתא הנוסעים היה יותר מסביר - 85% (91%-85% ליתר הנבחנים).

מבחן בטיחות: סאנגיונג זוכה לראשונה בחמישה כוכבים


* ב-Euro NCAP מציינים כי הקאמיק הוא למעשה סקודה סקאלה מוגבהת. בהתאם, הציון מתבסס על ביצועי הסקאלה עם השלמות במקומות בהם הקאמיק שונה.