לנד רובר דיפנדר (Defender), רכב שטח בעל שורשים לראשית ימי לנד רובר בשנות ה-40, יוצא לדרך חדשה. בתערוכת פרנקפורט יצרנית רכבי השטח הבריטית מציגה דור חדש לחלוטין של הרכב, הפעם על בסיס שלדת האלומיניום המודרנית של המותג ועם טכנולוגיות של המאה ה-21.

בין היתר הדיפנדר יציע מערכות בטיחות ונוחות מתקדמות, מתלי אוויר ואפילו גרסאות כלאיים - עם או בלי אפשרות לטעינה משקע. הרכב מציע פרשנות מודרנית של עיצוב הדיפנדר המקורי, הפעם במבנה פחות קופסתי ויותר עגלגל.

לנד רובר תציע שתי גרסאות בתחילה - "90" ו-"110" - מספרים שמייצגים את אורך בסיס הגלגלים (באינצ'ים). מידות מדויקות של הרכב לא פורסמו. לפי השמועות, לנד רובר תציע גם גרסה ארוכה עוד-יותר בשם "130" בהמשך. לפי שעה יש רק מרכב האצ'בק סגור, עם שלוש דלתות ב-"90" וחמש דלתות ב-"110". לדיפנדר חמישה או שבעה מושבים בגרסה הארוכה ועד שישה בקצרה, עם שורה קדמית הכוללת מושב מרכזי צר מתקפל.



בתא הנוסעים העיצוב מודרני עם קריצה לעבר, כולל שימוש בחומרים טבעיים אך ללא אפשרות לדיפוני עור, זאת לטובת חובבי בעלי החיים. גם גרסה ידנית לא תהיה זמינה יותר, והדיפנדר יוצע רק עם תיבה אוטומטית (לא נמסר איזו), שנעזרת בבורר אלקטרוני זעיר הממוקם גבוה בקונסולה המרכזית. רכב השטח יציע בנוסף גם תיבת העברה לשטח טכני.



לנד רובר מבטיחה יכולת שטח שלא תבייש את הדיפנדר המקורי. בין היתר נמסר כי לרכב החדש מרווח גחון של 29 ס"מ, כושר צליחת מעבר מים בעומד 90 ס"מ ושלל תוכניות שטח הניתנות להתאמה אישית. אלו משנות את תגבור ההגה, תגובת הבלמים, הבולמים, המצערת ומערכת בקרת היציבות, לפי העדפת הנהג ובהתאם לסוג הכביש (או השטח). לרכב החדש זווית גישה למכשול של 38 מעלות, נטישה של 40 מעלות ומעבר של 28 מעלות ב-"110" או 31 מעלות ב-"90".

לנד רובר דיפנדר חוזר לשטח


היצע המנועים יכלול בהשקה ארבע גרסאות. דגמי הבנזין יציעו מנוע ארבעה צילינדרים מוגדש בנפח 2.0 ליטר (300 כ"ס) או שישה צילינדרים מוגדש בנפח 3.0 ליטר (400 כ"ס). בשני המקרים יש סיוע חשמלי מתון - מנוע המספק 9.5 כ"ס ו-14.5 קג"מ ומסייע בהפחתת שיהוי טורבו בהאצה. המנוע החשמלי לא יכול להניע את הגלגלים לבדו. בהמשך צפויה גרסת כלאיים נטענת משקע שתציע טווח חשמלי של עשרות ק"מ בודדים. גרסה חשמלית כנראה לא תוצג בדור החדש.



גרסאות הדיזל יכללו שתי יחידות 2.0 ליטר, עם 200 או 240 כ"ס. לנד רובר לא מפרסמת בינתיים מפרטים טכניים מלאים של הדיפנדר. מחיר הדגם החדש יעמוד בבריטניה על החל מ-35 אלף פאונד לגרסה מסחרית קצרה (חלונות אחורים אטומים) לפני מסים, או כ-153 אלף שקל. מחיר גרסת נוסעים ארוכה יעמוד על החל מכ-45 אלף פאונד לפני מסים, או כ-197 אלף שקל. לפי שעה עדיין לא ידוע האם הדיפנדר יושק בישראל, ואם כן מתי.