מחפשים לקנות רנו פלואנס יד שנייה? הסקירה הזו תעזור לכם לעשות זאת בחכמה. זו הסקירה השישית בסדרת סקירות הרכב המשומש שלנו בעזרת צי הרכבים של ליס4יו, ובקרוב יועלו כאן מדריכים נוספים עם מידע שימושי על הדגמים המבוקשים ביותר בשוק המשומשות הישראלי. הסקירות מובאות הן בכתב והן באמצעות סקירת וידאו.

בסקירות הקודמות: 
טויוטה קורולה
מאזדה 3
רנו קליאו
ניסאן קשקאי
סקודה אוקטביה
_________________________________

טווח שנים — מ-2013 עד 2017
מחיר התחלתי — מ-17,000 שקלים
מנועים — בנזין 1.6 ל‘ (105 כ“ס/115 כ“ס) או 2.0 ל‘ (143 כ“ס), דיזל 1.5 ל' (110 כ"ס)
תיבת הילוכים — רובוטית דו-מצמדית, אוטומטית, רציפה, ידנית
הנעה — קדמית

בגלל צריכת הדלק הטובה של רנו פלואנס דיזל היא הייתה פופולרית בשוק המוניות. זהו הדור הראשון והיחיד של הדגם ששווק בישראל. הוא נמכר מסוף 2009, עבר מתיחת פנים ב-2013 ונמכר עד סוף ייצורו ב-2017.

עם מתיחת הפנים ב-2013 נוספו רמות אבזור וגימור עשירות יותר, מנוע הבנזין 1.6 ליטר (105 כ"ס) והתיבה האוטומטית (4 הילוכים) הצמודה לו הוחלפו בחדש עם 115 כ"ס ובתיבה רציפה (עם 6 יחסי העברה קבועים).

רנו פלואנס יד שנייה - חוות דעת


פלואנס הוא דגם במבנה סדאן, וגם אם אינו עדכני בעיצוב, הוא נראה גדול מהמקובל בין המשפחתיות – וכך הוא באמת. בשביל להמחיש לכם כמה הפלואנס גדולה, בואו נשווה אותה למשפחתית נפוצה אחרת בשוק המשומשות:

רנו פלואנס — אורך בסיס הגלגלים 270.3 ס"מ, אורך הרכב 460 ס"מ, נפח תא המטען 530 ליטר

פורד פוקוס — אורך בסיס הגלגלים 264.9 ס"מ, אורך הרכב 453 ס"מ, נפח תא המטען 372 ליטר 

יוצאים לכביש
הביצועים בכל הגרסאות לא טובים במיוחד, אך בגרסת ה-2.0 ליטר, המצוידת בתיבה רציפה, סבירים. הביצועים של מנוע ה-1.6 ליטר המקורי אינם מרשימים, והתיבה האוטומטית עם 4 הילוכים שהייתה בין 2009 ל-2013, לא עזרה, אבל המנוע והתיבה מ-2013 שיפרו את היכולת. מנוע הדיזל, עם תיבה דו-מצמדית (מיוני 2011) ומומנט רב, מסדר יכולת מספקת. מנוע זה הוצע מתחילת דרכו של הדגם עם תיבה ידנית.

נוחות הנסיעה טובה, בזכות מתלים המטפלים היטב גם בשיבושים לא ידידותיים, ואינה מתעלה רק על שברים חדים. בכל זאת, הרכב תוכנן לארצות מתפתחות.

צריכת הדלק טובה בדגמי הבנזין – טובה מאוד בגרסת הדיזל, עם נתון של 17 ק"מ לליטר. 

חיים משותפים 
לא תתפלאו, אבל פלואנס אינה מרהיבה בפנים אבל היא עשויה היטב. הדגם הוצע, בהתאם לגרסאות המנוע, עד ארבע רמות גימור.עם מתיחת הפנים נוסף לדגם אבזור שחלקו לא אופייני לרכב כזה והוא בהחלט נאה. 

אבזור
בכל רמות הגימור פתח מיזוג מאחור, חיישני תאורה וגשם. רמת גימור 'פריבילג'' מוסיפה חישוקים קלים, תאורת LED ליום, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, בלם חנייה חשמלי ואפילו עור משולב בריפוד המושבים. הרכב הוצע עם מתיחת הפנים גם עם מולטימדיה, אבל זו בינונית למדי. 

רנו פלואנס יד שנייה - חוות דעת


אחד היתרונות הגדולים של פלואנס הוא במרחב הפנים הגדול שלה, ופרט למרווח ראש לא מבריק מאחור מדובר במכונית מאוד מרווחת. עם מתיחת הפנים נוסף פתח מיזוג, עניין מבורך מאוד.

רכישה
לפי מחירון לוי יצחק, מחירה של פלואנס בנזין בסיסית מתחיל בכ-17,000 שקלים וב-31,000 שקלים לדגם שלאחר מתיחת הפנים. 

המחירים הגבוהים ביותר הם לגרסת הדיזל עם התיבה הידנית; זו עם הדו-מצמדית מעט זולה יותר.

דגם זה נמכר לשוק המוניות, ולקראת סוף דרכו בכמויות גדולות יחסית, כך שקיים היצע גדול של גרסאות דיזל. המחיר צריך להיות נמוך בהרבה, אך הבדיקה צריכה להיות מדוקדקת והרוכש צריך לדעת כמה יעלה לו לאפס את הרכב.

רנו פלואנס יד שנייה - חוות דעת


אחזקה, עלויות, בעיות
לפלואנס מרווח טיפולים שגרתי של שנה/15,000 ק"מ, מחיר האחזקה נמוך יחסית. התיבה הדו-מצמדית סבלה מבעיות אמינות, והיצרן אינו מעניק לה אחריות מורחבת (כמו אחרים במקרים דומים). גרסת הדיזל חסכונית ביותר, אחת החסכוניות בסגמנט.  

הרכב נקרא לתיקון יזום ב-2015, כך שכיום כלל אקזמפלר חייב להיות לאחר ביצוע — יש לוודא זאת לפני הקנייה. 

עלות הביטוח נמוכה יחסית, אך היעדר מערכות בטיחות עדכניות פוגע גם בפרמיה, מכיוון שלא ניתנת לרכב ההנחה המקובלת לדגמים עם מערכות כאלה. 

בכל הקשור לאמינות, במבחן ארוך טווח שערך מגזין אוטו לדגם בתחילת העשור, התגלה רכב אמין, ופרט לאותה קריאה לשירות, וההקפדה ביחס לגרסאות עם התיבה הדו-מצמדית, לא ידוע על בעיות מיוחדות.

רנו פלואנס יד שנייה - חוות דעת


כדאיות, גרסה מומלצת
מול מחירה הנמוך יחסית מציעה פלואנס נוחות נסיעה טובה, מרחב פנים וחיסכון בצריכת דלק, בייחוד בגרסת הדיזל. לרכב אין מערכות בטיחות עדכניות, ושיווקו הופסק (הוחלף ברנו מגאן גרנד קופה).

פלואנס היא פתרון יעיל וחסכני למשפחה עם תקציב רכישה מוגבל. ההמלצה שלנו היא על גרסת הדיזל הידנית היקרה יחסית – לחיסכון רב בהוצאות הדלק – או על גרסת הבנזין מ-2013 ואילך ברמת האבזור הגבוהה.