במרכז הבמה של יונדאי בתערוכת פרנקפורט עמדה מכונית תצוגה בשם 45, וסיימון לואסבי, סגן נשיא ביונדאי והאחראי החדש לעיצוב המותג, מתנדב להסביר מה עומד מאחוריה. "לפני 45 שנים השקנו את הפוני קופה שתוכננה על-ידי ג'וג'ארו וזו מחווה למכונית ההיא",  פותח האיש שעבד בעבר ברולס-רויס ובנטלי והיה אחראי לעיצוב בפולקסווגן סין.
 
השם פוני אינו מוכר בישראל, אבל זה היה דגם עצמאי ראשון של יונדאי. לואסבי מתכוון למכונית התצוגה המרהיבה מ-1974 שהקדימה את הדגם הסדרתי, שהיה הרבה פחות מרשים והוצג ב-1975. גם עליו, אגב, חתום ג'וג'ארו.
 
"ביונדאי אין לנו קו משפחתי, כזה בו כל הדגמים נראים דומים. הגישה שלנו דומה לערכת כלי שחמט - בו כל כלי נראה שונה אבל הכל מתאים ביחד. לכל דגם יש תפקיד שונה בשוק. עבורי כמעצב זה נהדר: אנחנו עוברים מבנזין לחשמל, מתפעול רגיל לאוטונומי ושיתופי, ואנו מחפשים הצהרות מרגשות. ב-45 אנחנו רואים קווים מאוד חדים ופשוטים למראה ברגע הראשון, יחד עם שימוש רב בזוויות של 45 מעלות.

ראיון עם מעצב יונדאי i10 החדשה
סיימון לאוסבי
 
"הקווים פשוטים אבל גם מאוד אמוציונאליים. כצופה קשה לך להאמין שיש במכונית כל כך הרבה צורה ועומק כאשר אתה מביט בה מצדדים שונים. זה חלק מהריגוש הוויזואלי. התאורה החיצונית היא סוג של אנלוגי-דיגיטלי מהעידן הראשון של שנות השמונים. אנחנו עובדים עם תאורה באופן מאוד שונה מבעבר ומנסים להראות זאת. גם מבפנים אנחנו עובדים באופן שונה ונעזרים בתאורה ובאור חיצוני כדי לקבל תחושת תבנית, על הריפוד למשל, ורושם שונה מחומרים פשוטים יחסית. הרכב הזה מראה כיוון עתידי שמאוד חשוב לנו. בעוד חמש שנים תגיד 'אני מבין למה התכוונת'".

ראיון עם מעצב יונדאי i10 החדשה

 
אתה מוכן לגלות על איזו מכונית היא רומזת?
"המכונית הזו היא האצ'בק ואירופה כמו שאתה יודע היא שוק ההאצ'בק הגדול בעולם. לכן אנחנו מציגים אותה בפרנקפורט. אז אתה יכול להבין... קומפקטי, האצ'בק, צריך עוד רמז?".

ראיון עם מעצב יונדאי i10 החדשה

 
אבל לפני העתיד, עבור עכשיו יונדאי גם הציגה בתערוכת פרנקפורט מכונית פופולרית במיוחד בישראל - הדור החדש של יונדאי i10. ברגע הראשון זו נראית כמו אבולוציה מעניינת לדגם היוצא, אך במבט מעמיק רואים שדברים רבים השתנו. יפה שניתן לקבל גג בצבע שונה, אבל לוקח קצת זמן להתרגל לחזית - שמזוויות מסוימות נראית אגרסיבית מדי - לא רק ברמת ה-"N ליין" המשעשעת. בפנים קל מאוד להסתגל לתא הנוסעים המודרני עם הצג הגדול. ובכלל, יש תחושה של רכב גדול ושלם מבעבר.
 
ראיון עם מעצב יונדאי i10 החדשה

"רצינו שתישאר מזוהה". סיימון לאוסבי, מימין


"מדובר במכונית שזכתה להצלחה גדולה", אומר לואסבי, "לכן רצינו שהיא תישאר מזוהה כ-i10 ולא לקפוץ למשהו אחר. אז עשינו אבולוציה למראה והאתגר היה לא פשוט. המכונית הזו נמוכה ורחבה בשני ס"מ מבעבר, אבל למרות שבסיס הגלגלים גדל בארבעה ס"מ ולמרות שהיא נראית יותר ארוכה, הפער באורך הכללי הוא רק חצי ס"מ.

ראיון עם מעצב יונדאי i10 החדשה

 
"כמעצבים רצינו פרופורציות טובות יותר. אבל אף לקוח לא יסתכל על מכונית ויגיד 'תראו את הפרופורציות', הוא פשוט יאהב אותה יותר. שינינו בעיקר את החלקים הקיצוניים, את האחוריים והחזית, כדי לקבל אופי חזק יותר. מיקמנו את שם הדגם בקורה האחורית, כי אנו גאים בו. קווי הלד בחזית מאוד חשובים הם משפיעים על אופי המכונית ואני מקווה שבעתיד זה יהפוך לפרט שמזהה את דגמי יונדאי. גם הטיפול במרקם הסבכה הוא משהו שיהפוך יותר מזוהה אצלנו.

ראיון עם מעצב יונדאי i10 החדשה

 
"הפלטפורמה היא פיתוח של הקודמת והגרסה ההודית עדיין יותר גדולה גם בדור החדש. בהודו נכנסים למכונית כזו שישה. שם זו משפחתית..."