ב.מ.וו חשפה גרסת כלאיים נטענת משקע (PHEV) של ה-X1, רכב הפנאי הקומפקטי. הגרסה, שמכונה xDrive25e, תשלב בין מנוע בנזין למנוע חשמלי ליצירת הנעה כפולה חכמה - כאשר כל מנוע מופקד על סרן אחר.

ב.מ.וו X1 בגרסת הכלאיים מצויד במנוע שלושה צילינדרים טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר, שמפיק 125 כ"ס ו-22.4 קג"מ ומניע את הגלגלים הקדמיים, זאת בסיוע תיבת שישה הילוכים אוטומטית. מנוע חשמלי עם 95 כ"ס ו-16.8 קג"מ ממוקם מאחור ומניע את הגלגלים האחוריים, בסיוע תיבת הילוך בודד. בסך הכל מערכת הכלאיים מפיקה 220 כ"ס ו-39.2 קג"מ - מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.0 שניות ולמהירות מרבית של 192 קמ"ש.

ה-X1 xDrive25e מסוגל להאיץ למהירות חשמלית של 135 קמ"ש. טווח הנסיעה שלו, בסיוע מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 9.7 קילוואט-שעה (קוט"ש), עומד על 50 ק"מ. זמן הטעינה - פחות מ-3.6 שעות באמצעות עמדת הטעינה של ב.מ.וו. בתקן האירופי, ל-xDrive25e תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 55 ק"מ לליטר ותצרוכת חשמל של 6.7 ק"מ לקוט"ש.

ב.מ.וו X1 בגרסת PHEV: עד 50 ק


בשל מיקום חלקים ממערכת החשמל מאחור, נפח תא המטען של רכב הפנאי ירד מ-505 ל-450 ליטר. בצד החיוב, ב.מ.וו מציינת כי מיקום המנוע החשמלי בסרן האחורי משפר את חלוקת המשקל בין הסרנים ואספקת הכוח המיידית שאופיינית לו תשפר את הביצועים.

ב.מ.וו X1 בגרסת PHEV: עד 50 ק


מלבד השינויים הטכניים ותוספת שקע טעינה, ב.מ.וו X1 בגרסת הכלאיים אינו שונה עיצובית מדגמי בנזין ודיזל הרגילים. כמוהם, הוא יוצע בארבע גרסאות עיצוב - רגילה, M ספורט (המופיעה בתמונות), X ליין וספורט ליין. אבזור הבטיחות והמותרות דומה ברובו, וכולל גם יישומון לנייד שמאפשר שליטה מרחוק על טעינת ומיזוג הרכב.

ב.מ.וו X1 בגרסת PHEV: עד 50 ק


ומה עם שיווק בישראל? מחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי הנושא נמצא בבחינה.