ג'נרל מוטורס מתכננת היצע של טנדרים ורכבי פנאי חשמליים מסוף 2021, ובראשם עשוי לעמוד לא אחר מהאמר - בקאמבק המפתיע של העשור. זאת על-פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, שקיבלה את הפרטים ממספר מקורות הקשורים לתוכניות. מותג האמר ייצר בתחילת שנות ה-2000 רכבי פנאי ושטח גדולים והיה לסמל של בזבוז דלק וזיהום - וגם מקור לרווחים נאים בתחילת דרכו.
 
תוכנית כלי הרכב החשמליים של GM, שמכונה BT1, כוללת השקעה בסך שלושה מיליארד דולר (10.6 מיליארד שקל) במפעל דטרויט-האמטראמאק, בו ייוצרו כלי הרכב החשמליים. ביצרנית הרכב הגדולה באמריקה הצהירו על כוונה להשקיע 7.7 מיליארד דולר (27.2 מיליארד שקל) במפעלים באמריקה בארבע השנים הקרובות, זאת כחלק מעסקה לסיום שביתת עובדיה המאוגדים במשך יותר מחודש - ושעדיין לא הסתיימה.
 
על-פי הדיווח של רויטרס, ב-GM מעוניינים להתחיל את עידן החשמל בכלי רכב גדולים ויקרים יחסית, שם ביצרנית מעריכים שיהיה קל יותר להרוויח. זאת, לאחר שניסיונות לצאת לדרך עם מכונית כלאיים נטענת משקע (שברולט וולט) וחשמלית מלאה (שברולט בולט) לא נשאו פירות.
 
האמר יחזור כרכב פנאי חשמלי?


במסגרת תוכנית BT1, ג'נרל מוטורס מעוניינת להשיק טנדר חשמלי תחת מותג GMC ורכב פנאי תחת מותג קאדילק, שניהם במהלך 2023. עוד קודם לכן יושק דגם ראשון בייצור מוגבל בשנת 2021, ככל הנראה טנדר ותחת מותג אחר - כך על-פי מקור ביצרנית. גרסת ביצועים של אותו טנדר תושק ב-2022 וגרסת רכב פנאי ב-2023.
 
על-פי אחד המקורות של רויטרס, בהנהלת GM שוקלים להחיות את השם האמר עבור כלי הרכב שיושק ב-2021. עם זאת, החלטה עדיין לא התקבלה והרכב נקרא כעת בשם הקוד "פרויקט או" (O) על-ידי היצרנית. מותג האמר הלך לעולמו בסוף העשור שעבר, כחלק מהליך פשיטת הרגל של GM.
 
האמר יחזור כרכב פנאי חשמלי?


כלי הרכב החשמליים יעשו שימוש בפלטפורמה ייעודית, שתאפשר להציע רכבי הנעה קדמית, אחורית או כפולה. לפי הערכות אנליסטים, מחיר היעד שלהם יעמוד על החל מ-90 אלף דולר (כ-318 אלף שקל). ביצרנית דיווחו בעבר כי היעד לשנת ייצור מלאה (מ-2024) יעמוד על כ-80 אלף כלי רכב בשנה.