הדור הרביעי של הונדה ג'אז נחשף בתערוכת טוקיו. הסופרמיני היפנית יוצאת לדרך חדשה, כמכונית כלאיים בלבד - ללא גרסאות בנזין או דיזל נטולות סיוע חשמלי. זאת, כחלק מתוכנית של הונדה במסגרתה הבטיחה לחשמל את כל דגמיה עד 2022.

היצרנית מבטיחה כי הג'אז שומרת על הייחוד שלה בקטגוריה מבחינת מרחב ואפשרויות כיוון למושבים, במיוחד אלו מאחור. העיצוב עם זאת חדש לחלוטין ואמור לשוות למכונית מראה נמוך ורחב יותר. לראות החוצה תתרום קורה קדמית (A) צרה יותר, מה שהתאפשר תודות לחיזוק חלקי המרכב הקדמיים.

הג'אז תוצע גם בגרסת "שטח" שמכונה קרוסטאר (Crosstar). לזו מרווח גחון מוגבה (לא נמסר בכמה), חיפויי פלסטיק שחורים, מסילות גג ופגושים שונים, אך היא אינה צפויה להציע הנעה כפולה, לפחות מחוץ ליפן - שם גרסאות הנעה כפולה נפוצות לכמעט כל מכונית המשווקת במדינה. רק מעטות יחסית מהן מגיעות לאירופה ואלינו. 



הונדה לא מפרסמת מפרט טכני כלשהו לאירופה, זאת בין היתר משום ששיווק הג'אז צפוי להתחיל שם רק באמצע 2020. לישראל היא תגיע ככל הנראה מעט לאחר מכן, לקראת 2021.

כן נמסר כי אבזור הבטיחות והמותרות יהיה עשיר מבעבר. בין היתר יוצעו בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים גם בלילה בלי תאורת רחוב, זיהוי תנועה חוצה (כולל בלימה), מערכת משודרגת לשמירה על הנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית שגם יכולה לעקוב אחרי הרכב מלפנים (אוטונומיה חלקית).

הונדה ג'אז חדשה - בישראל עוד שנה ורק עם הנעת כלאיים


אבזור המותרות יכלול מערכת מולטימדיה בעלת ממשק משתמש חדש לחלוטין. באמצעות מסך מגע (LCD), זו תאפשר ביצוע פעולות ומעבר בין יישומונים בדומה לטלפון חכם. מי שלא יסתפק בכך, יוכל לשקף את הטלפון שלו (אנדרואיד אוטו וקארפליי) - לראשונה ללא צורך בחיבור חוט.

הונדה ג'אז חדשה - בישראל עוד שנה ורק עם הנעת כלאיים
הונדה ג'אז "רגילה" (למעלה) והקרוסטרק ל"שטח"
הונדה ג'אז חדשה - בישראל עוד שנה ורק עם הנעת כלאיים


עוד פרטים על הג'אז המיועדת לאירופה - וישראל - צפויים להתפרסם ככל הנראה בתערוכת ז'נבה במרץ 2020.