מאזדה חשפה את ה-MX-30, קרוסאובר חדש ורכב סדרתי ראשון בתולדותיה עם הנעה חשמלית טהורה. במאזדה בחרו ברכב קצר טווח יחסית, 200 ק"מ בין טעינות לפי הערכות ראשונות, זאת בכדי להסתפק במצברים קטנים, קלים וזולים יחסית. ביצרנית מעריכים כי זה מספיק, מתוך הנחה שהשימוש היומיומי במכונית לתושבי ערים הוא עד 48 ק"מ ביום.

בינתיים אין מפרט טכני מלא של המכונית, כך שההספק והמומנט למשל וגם זמני טעינה לא פורסמו. ל-MX-30 יכולת טעינה תנועה יחסית - 6.6 קילוואט משקע AC - שרומזת על זמן טעינה ארוך יחסית. לקרוסאובר החשמלי מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 35.5 קוט"ש.

הרכב החדש מציע מידות קומפקטיות - אורכו 439.5 ס"מ, רוחבו 179.5 ס"מ, גובהו 157 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו עומד על 265.5 ס"מ. אלו מידות דומות לאלו של הקרוסאובר בנזין שהוצג לאחרונה (CX-30). שניהם מבוססים על פלטפורמה משותפת עם מאזדה 3 החדשה. באופן מעניין, מאזדה בחרה בעיצוב שונה יחסית מזה שהורגלנו, ולא פחות מכך בולטות הדלתות ההפוכות מאחור - שעושות קאמבק ראשון מאז ה-RX-8 המנוחה (2012-2003).



ביצרנית מסבירים את הבחירה בכך שהדלתות, שנפתחות בזווית נדיבה של 80 מעלות (קדמיות ב-82 מעלות), מאפשרות הכנסה קלה יותר של תינוקות, ציוד, כסאות גלגלים וכדומה. ל-MX-30 חמישה מושבים.

מאזדה חשפה רכב חשמלי קצר טווח - בדרך גם לישראל
מאזדה חשפה רכב חשמלי קצר טווח - בדרך גם לישראל


עוד פרטים על הרכב החדש, שכבר זמין במכירה מוקדמת באירופה, צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים. שיווקו באירופה יחל בשווקים נבחרים באמצע 2020. אצלנו ההערכות הן שהשיווק יחל לקראת 2021.