אחרי אין ספור קדימונים, הדלפות ודחיות - פולקסווגן גולף דור 8 יוצאת לדרך. המשפחתית החדשה של פולקסווגן נחשפה באירוע מיוחד, ותצא לדרך בדצמבר בגרמניה ולקראת אמצע 2020 מחוץ למערב אירופה. בהתאם מועד השיווק שלה אצלנו, שעדיין אינו ידוע, ככל הנראה רחוק יחסית.

הגולף החדשה ממשיכה את עיצוב שבעת הדורות שלפניה, בלי מהפכות אך עם כמה מוטיבים חדשים - הבולט שבהם פס התאורה הקדמי, שמחבר בין יחידות התאורה לסמל במרכז. לפי פולקסווגן, כל רמות הגימור יציעו את התאורה החדשה, שתהיה סימן ההיכר של הגולף בחושך. 

מהצד ומאחור בולטת קורה אחורית גדולה, סימן היכר של הגולף לאורך השנים, ויחידות התאורה האחוריות צרות וארוכות יחסית. מלבד זאת העיצוב, כאמור, אינו מפתיע - חדשות טובות ל-35 מיליון רוכשי הגולף ב-45 שנותיה שכנראה היו די מרוצים מהמצב עד עכשיו.



בתא הנוסעים הגולף תהיה דיגיטלית יותר - עם מסכי מידע ענקיים, תצוגה עילית לנהג וקישוריות מתקדמת. זו כוללת חיבור לאינטרנט, וגם קישורי מכונית ל-X (תשתית) ומכונית למכונית. מדובר בתקשורת בין כלי רכב או בין כלי רכב לתשתית, שמאפשרת קבלת מידע על תאונות, עומסים וסכנות עוד לפני שמגיעים לאזור הבעייתי. מערכת זו תהיה זמינה בערים ומדינות בהן התשתית תומכת בכך (כלומר, ספק אם בישראל).

רשמי: פולקסווגן גולף דור 8


מלבד זאת, פולקסווגן מבטיחה שורה של חידושים בתא הנוסעים. בין היתר יוצעו מתגי מגע שחלקם מתופעלים בתנועת אצבע (כמו טלפון חכם), שימוש נרחב יותר בפקודות קוליות, בורר הילוכים אלקטרוני קטן, בלם חנייה חשמלי ותאורת אווירה.

רשמי: פולקסווגן גולף דור 8


מתחת למכסה המנוע יוצעו מבחר מנועים וסוגי הנעה - החל ממנועי בנזין ודיזל בסיסיים (90 או 110 כ"ס ו-115 או 130 כ"ס בהתאמה). מעליהם ימוצבו גרסאות כלאיים מתונות (MHEV), שכוללים מנוע חשמלי זעיר שאינו מניע את הגלגלים לבדו ומערכת חשמל 48 וולט. גרסאות אלו יציעו 110, 130 או 150 כ"ס.

רשמי: פולקסווגן גולף דור 8


בפסגת הבנזין יהיו גרסאות כלאיים נטענות משקע - הפעם עם 204 או 245 כ"ס ומצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 13 קילוואט-שעה. זה מספיק בגרסת הבסיס לטווח חשמלי של 60 ק"מ בין טעינות (נתון ל-245 כ"ס לא פורסם). בפולקסווגן לא מציעים בינתיים גרסה חשמלית מלאה, אך ניתן להעריך שזה יגיע בהמשך - וכך גם דגמי GTI ו-R ספורטיביים.

רשמי: פולקסווגן גולף דור 8


שיווק הגולף יחל בגרמניה בדצמבר. לאחר מכן ברבעון הראשון מכוניות ראשונות יגיעו לצרפת, איטליה ומדינות נבחרות במערב אירופה. השיווק בשווקים אחרים, בהם ארה"ב, סין ואולי גם ישראל, צפוי להתחיל לאחר מכן.