נהג הוא רק אופציה. יונדאי השיקה שירות רכב שיתופי חדש באירוויין, קליפורניה, שמציע נסיעה חינם באמצעות יישומון. כל מה שאתם צריכים הוא לבחור את היעד ומועד האיסוף, והרכב יגיע לקחת אתכם אוטומטית.

השירות, שנקרא בוט-רייד (BotRide), או "נסיעה רובוטית", יציע מהחודש הבא צי של מכוניות אוטונומיות המבוססות על רכב הפנאי יונדאי קונה, בגרסה החשמלית שעדיין לא משווקת בישראל. לזו מנוע חשמלי עם 204 כ"ס, מצברי 64 קילוואט-שעה וטווח נסיעה של 415 ק"מ בין טעינות.

יחד עם פוני (Pony.ai), הקונה הוסב לרכב אוטונומי עם שורה של חיישני רדאר ולייזר, מפות חכמות וכמובן כוח מחשוב משודרג. הרכב ייסע במסגרת ניסוי לבחינת התנהגות המשתמשים (לכן גם הנסיעות בחינם), וישמש כמעין קו הסעות מאסף - אלגוריתם יזהה נוסעים על הדרך ויאסוף אותם אם נתיב הנסיעה שלהם דומה לשלכם. המטרה היא לצופף כמה שיותר נוסעים בכל נסיעה, מבלי לגרום לעיקופים או עיכובים לאף אחד מהם.

במסגרת הניסוי, יונדאי רוצה ללמוד כיצד מתנהגים נוסעים ברכב אוטונומי ושיתופי, לאן הם אוהבים לנסוע ומתי ועוד משתנים שישפיעו על שירות מסחרי כזה בעתיד. במסגרת הניסוי, הרכב יכלול גם מפעיל אנושי מאחורי ההגה, שיוודא כי אין תקלות ויוכל להגיב במקרה חירום.

יונדאי קונה כבר לא צריך נהג


יונדאי לא מציינת כמה זמן יימשך הניסוי, כמה מכוניות ישתתפו בו (מלבד שמדובר ביותר מאחת) ומתי יהפוך למסחרי.