כ-5,000 אורחים מ-40 מדינות הגיעו לוועידת ראש הממשלה השביעית לתחבורה חכמה, שערכה מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה, זאת על-פי מארגני האירוע. מדובר בכנס אשר מבליט את המיזמים המקומיים בישראל, ומדגיש שארצנו היא מוקד חשוב של עשייה בתחום.

הכנס כלל כרגיל הרצאות ודיונים, בהשתתפות בכירים מעולם הרכב, האנרגיה והטכנולוגיה, על עתיד עולם התחבורה, מפגשים בין יזמים וחברות מקומיות לבין חברות וקבוצות בינלאומיות, תערוכת מיזמים ישראלים ועוד.

בין הבכירים שנכחו בכנס: ברנרד מאייר, יו"ר סקודה, אלברט בירמן, ראש חטיבת פיתוח ומחקר בקונצרן יונדאי, אריק וואנג, מנכ"ל ומייסד חברת "ווינד" ושורת בכירים מפורד, מהינדרה, ב.מ.וו, בייטון ועוד. בכנס נרשמו הכרזות מעניינות, בהן של מאייר, שהודיע כי סקודה תרחיב את פעילותה בישראל.

​הסתיימה ועידת ראש הממשלה לתחבורה


באירוע מיוחד, יחד עם הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, הוכרז על תוכנית ארוכת טווח - לפיה בשנים הקרובות יחושמלו אלפי אוטובוסים עירוניים. באירוע נוסף, בכירים ממשרדי התחבורה והבטיחות בדרכים, המשפטים ומשרד רה"מ אירחו בכירים בתחום הרגולציה על רכב אוטונומי. אלו הגיעו מסינגפור, ארה"ב, אנגליה וארצות נוספות, על מנת ללמוד ולקדם את הרגולציה הישראלית גם בתחום זה.

ד"ר ענת בונשטיין, ראש מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד רה"מ, אמרה כי "ישראל היא מעצמת חדשנות בתחום התחבורה החכמה וכי שילוב בין מחקר ופיתוח לבין הטמעה מהווה נקודת זינוק אסטרטגית למשק הישראלי".

במקביל לכנס הוצגו מגוון פיתוחים ומיזמים חדשים, שהדגישו את היכולת המקומית בתחום התחבורה. בתצוגה ניתן היה לראות מערכת לבידוד רעשים מתוצרת "הי אוטו", שנועדה לסיוע בהבנת פקודות קוליות. "אדסקאי" הציגה מערכת שיכולה להבחין ולהבדיל ממרחק בין הולכי רגל, סוגי כלי רכב שונים ובעתיד גם חיות. המערכת מסוגלת למפות את סביבת הרכב באופן מדויק יותר ולמרחק גדול יותר מהמקובל, כל זה בעזרת מצלמות תרמיות מיוחדות.

​הסתיימה ועידת ראש הממשלה לתחבורה


"צ'קרטק" הציגה מערכת שאוגרת אנרגיה חשמלית בזרם חלש ומאפשרת טעינה בזרם מהיר (עד 150 קילוואט). "גרין רייד" הציגה קורקינט מתוחכם שעוצב על-ידי אורי ימיני (פינינפארינה לשעבר). הכלי, שיוצר מאלומיניום, מציע בולמי זעזועים  ומצבר בגלגל הקדמי המאפשר טווח רכיבה של 40 ק"מ. המחיר החזוי עומד על כ-2,500 דולר (כ-8,800 שקל) והכוונה היא להתחרות בקטנועים.

עוד בכנס: "אקסיליון" הציגה תוכנת ניהול צמתים מתקדמת, "MDGO" הציגה מערכת שיודעת להעביר דו"ח רפואי במקרה של תאונת דרכים בתוך 10 שניות. זאת על-ידי שימוש בחיישני הרכב ויכולת לנתח את הכוחות שפעלו בזמן התאונה. המטרה היא להכין את כוחות ההצלה לטיפול רפואי מתאים. חברת "נטירה" הציגה מערך שיודע לנטר את המצב הבריאותי של הנוסעים, וגם להתריע מפני שכחת ילד.

במהלך הכנס הוצגו הזוכים בפרס ראש הממשלה לחדשנות בשימוש בתחליפי נפט על שם אריק ושילה סמסון: פרופסור עמנואל פלד, פרופסור סאנג יופ לי מקוריאה, פרופסור לאונרד שולמן ודוקטור טלי דקל.