תערוכת SEMA בלאס וגאס, שמיועדת לעוסקים בתחום שיפורי הרכב, לרוב לא מעוררת עניין רב מחוץ לקהל חובבי השיפורים, אבל נדמה שפורד התעלתה על עצמה השנה, והציגה מכונית שלא רק תמשוך קהל בתערוכה, אלא תעורר דיון של ממש בקרב כלל חובבי הרכב.

קוראים לה מוסטנג ליתיום, כן - ממש כמו החומר המשמש למצברים, והיא גרסה חשמלית מלאה של מכונית הפוני הוותיקה. זוהי מכונית תצוגה, אך גם רמז עתיר וולטים לעתיד מחושמל עליו עמלים במרץ בפורד, ושיכלול רכב פנאי חשמלי בעל קשר עיצובי למוסטנג.

פורד מוסטנג ליתיום הוסבה להנעה חשמלית בסיוע וובסטו (Webasto) הגרמנית. במקום מנוע V8 רועם יש מנוע חשמלי מרשים - 900 כ"ס ויותר מ-139 קג"מ - זאת בסיוע מערכת חשמל 800 וולט (כפול מהמקובל ברוב החשמליות המודרניות). נתון קיבולת למצברים לא פורסם, אך פורד מעריכה כי הליתיום תוכל לנסוע קרוב ל-500 ק"מ בין טעינות.

הפוני בשוק: פורד חשמלה את המוסטנג - עם תיבה ידנית


תיבת ההילוכים חריגה במיוחד - במקום תיבת הילוך בודד אוטומטית כמו ברוב המוחלט של החשמליות, כאן תמצאו תיבת שישה הילוכים ידנית(!), כזו שהותאמה במיוחד למומנט המרשים ומעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים. אז נכון, זה כנראה לא הפתרון היעיל ביותר מבחינת ביצועים, אבל תודו שזה בהחלט מסקרן לבדוק איך השילוב יוצא הדופן עובד על הכביש.

הפוני בשוק: פורד חשמלה את המוסטנג - עם תיבה ידנית


החדשות הרעות הן, שכנראה לא תזכו לנסות את זה לעולם. המוסטנג ליתיום היא תרגיל בעיצוב והכנת הקהל למתקפה החשמלית של פורד. היצרנית הכריזה על תוכנית חומש בעלות 11.5 מיליארד דולר, להשקת מכוניות חשמליות - החל ברכב פנאי עם טווח של קרוב ל-500 ק"מ בשנה הבאה, דרך גרסה חשמלית ל-F-150 בעוד כשנתיים ועד לגרסה חשמלית של המוסטנג הבאה - שתהיה כמובן מתונה בהרבה מדגם התצוגה.

הפוני בשוק: פורד חשמלה את המוסטנג - עם תיבה ידנית